Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen påmindelse om indberetning af årsrapport til erhvervsstyrelsen?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 19
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i en ærgelig situation at jeg ikke har været bevidst om at man også skulle indberette årsopgørelsen til erhvervsstyrelsen. Jeg fik kun en mail på eboks om at indberette hos SKAT, hvilket jeg gjorde.

Det kom bag på mig da jeg så fik et brev fra erhvervsstyrelsen tidligere denne uge, om at mit drift og Holding selskab (sambeskattet) er ved at blive opløst.

Det er mit første årsregnskab. Jeg synes at det er mærkeligt at jeg ingen påmindelse har fået fra erhvervsstyrelsen, for at høre om jeg virkelig ville opløse mine selskaber, som intet underskud har ig hvor at der står et seks-cifret beløb på.

Lige nu kan jeg ikke engang logge på eboks, skat m.m.

Jeg har ringet flere gange til erhvervsstyrelsen for at høre hvorfor at det var blevet sendt til opløsning, og om jeg ikke kunne sende dem de tal de spørger efter, de skal jo ikke engang have nogle penge...

Men det kan man åbenbart ikke, en revisor skal nu åbenbart lave en revisorerklæring som jeg fik lavet for under et år siden vedr. omdannelse fra IVS til APS. det skal åbenbart gøres igen?? Fordi at de ikke fik nogle tal.. virkelig?

Er der nogle bedre løsninger her? Jeg føler at der kunne have været gjort mere fra erhvervsstyrelsen for at undgå at dette skete i første omgang. Jeg tænker ikke at jeg er den eneste..

Tak for hjælpen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ret sikker på, at du har fået påmindelse men - at du ikke vidste du skulle checke dit selskabs E-box og ikke din private

Der er ingen vej uden om en revisorerklæring om kapitalen hvis de skal forsættes. Det ER en klar betingelse for at drive et selskab, at man afleverer regnskab - helt som private skal aflevere selvangivelse, så skal selskaber aflevere off. årsrapport OG selskab selvangivelse Det er hele ideen bag, at man kan undgå personlig hæftelse

Du skal gennem revisor for at få bekræftet, at kapitalen er fuld NU (ikke dengang du omdannede men ved NU - den dato hvor revisor erklærer kapitalen er det er fuld)

Det er lidt en fejl, at alle kan stifte selskab uden at kende reglerne måske, men det er jo for at gøre det let at stifte. Det er underligt du kan have haft eet IVS inden og ikke vidst, at der var en årsrapport der skulle indsendes, men du har givet fået en selskabs E boks rykker, 

Jeg ved jo ikke hvad du har for årsregnskabs tider men hvis det var 31/12-2019 du ikke har indsendt, så var den forlængede frist jo sept 2020 - og så skal du bare være hurtig med revisor (din oprindelige frist var 30/5 faktisk) Du har 3 mdr til at indsende slut anmodning om genoptagelse, og hvis det tvangslukkes, så vil ganske meget af kapitalen gå (nok alt) , til det offentliges behandling af sagen (kurator)’

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er ked af at sige det - men det er dig som ejer der ene og alene er ansvarlig for at sikre dig at oplysningerne er indberettet til Erhvevsstyrelsen.  Man kan undre sig over at du kan drive et selv selskab og så påstå at du ikke har været bevist om de krav der stilles mht. indberetning.

Er selskabet er sendt til opløsningen  skal du handle hurtigt - få fat i en revisor eller advokat der kan hjælpe dig.

https://erhvervsstyrelsen.dk/lukning-tvangsoplosning-og-genoptagelse

Tilmeldt 6. Dec 19
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er rigtig nok. Synes dog ikke at jeg har fået noget fra erhversstylresen om indberetning, og lige nu kan jeg ikke tjekke pga. adgang til e-boks er blevet fjernet. Jeg indberettede hos SKAT, som jeg troede delte oplysninger med andre.

Jeg var godt klar over at der var en årsrapport, men jeg troede kun det var SKAT som skulle indberettes hos, da det er dem som skal have penge.. En påmindelse eller to ville have været rart fra Erhversstylresen. Lige nu ved jeg ikke helt hvad er gået galt, men for 2 uger siden var der tekniske problemer hos SKAT, men det er en helt anden snak..

Ja, i sidste ende er det nok mit problem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Årsindberetning er jo den officielle og den har intet med skat at gøre - og indeholder helt andre ting - hos EOS netop og kan jo hentes gratis af alle på cvr.dk, så den er afgørende

Selvangivelsen er ikke nødvendigvis overhovedet samme tal. Du kan have haft en masse udgifter til f.eks. repræsentation, gaver bespisning osv - som ER udgifter i årsrapporten, men som ikke giver skattefradrag, og derfor laves der så reguleringer, og resultat til skat svarer så ikke til årsrapporten

Ud over dette, skal du også (skulle du have inden sept) i personlig skat indsende rapport om kontrollerede transaktioner når du er hovedejer - let nok hvis der ikke har været nogen, men det skal stadigt udfyldes og indsendes og kan give bod hvis man ikke gør det, kender dog ikke til bod og størrelse. Det kan du læse mere om her https://johnhannover.blogspot.com/2020/10/kontrollerede-transaktioner.html 

Hvis du vil redde dine selskaber - holding og drift, skal du kontakte kurator/skifteret omg - gerne via en revisor, der skal bekræfte kapitalen per dato NU - er til stede i begge, og så kan de genoptages og dine penge er dine og du får adgang til e-boks mm - Lige nu kan kurator givet i eboks se du har fået rykker, men det er jo en anden sag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)