Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Nov 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Forum,

Jeg har fået nyt job fra 1. januar i Schweiz for en schweizisk virksomhed, der ingen tilknytninger har til Danmark.

I første omgang flytter jeg ikke derned, selv om det kunne være attraktivt skattemæssigt.

Rent praktisk har jeg talt med virksomheden om at jeg kan lave et selskab og fakturerer dem min løn hver måned og heraf påtænker jeg at oprette en enkeltmandsvirksomhed da jeg blot leverer min viden.

Jeg kommer nok til at leje en lejlighed dernede da jeg vil være der hver uge.


Spørgsmål angående fradrag.

1. Jeg kan læse at moms af udgifter til hotelovernatning kan fradrages fuldt ud (100 %) men hvad hvis jeg ikke bor på hotel, men lejer en bolig i stedet for, kan det trækkes fra? Den bruges kun i forbindelse med mit arbejde og jeg har fast bopæl i DK men det er en bolig og ikke et kontor jeg har brug for.

2. Hvis jeg leaser en bil dernede for at kunne komme rundt kan det trækkes fra?

3. Så vidt som jeg kan læse kan mine rejseomkostninger trækkes fra alt fra parkering i lufthavnen, fly- billetter, tog, taxa osv?

4. Hvis jeg kører derned, kan min enkeltmandsvirksomhed så give mig kørepenge for turen fra DK til Schweiz og retur?

Alle input er velkommen jeg er noob mht. at være selvstændig

Jeg har helt styr på hvor dyrt Schweiz og hvor lav skat de har så det behøves vi ikke vende 😊

/P33T




Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

P33T:
1. Jeg kan læse at moms af udgifter til hotelovernatning kan fradrages fuldt ud (100 %) men hvad hvis jeg ikke bor på hotel, men lejer en bolig i stedet for, kan det trækkes fra? Den bruges kun i forbindelse med mit arbejde og jeg har fast bopæl i DK men det er en bolig og ikke et kontor jeg har brug for.

2. Hvis jeg leaser en bil dernede for at kunne komme rundt kan det trækkes fra?

3. Så vidt som jeg kan læse kan mine rejseomkostninger trækkes fra alt fra parkering i lufthavnen, fly- billetter, tog, taxa osv?

4. Hvis jeg kører derned, kan min enkeltmandsvirksomhed så give mig kørepenge for turen fra DK til Schweiz og retur?

Jeg har fået nyt job fra 1. januar i Schweiz for en schweizisk virksomhed, der ingen tilknytninger har til Danmark.

I første omgang flytter jeg ikke derned

>Jeg ville betale revisor for råd. Du kunne nemt ses som ansat - som du skriver - du er tilbudt nyt job - uanset du fakturerer - og så kan mange fradrag se anderledes ud, end hvis du er egentlig selvstændig - og det mener jeg også kan spille ind hvis du arbejder for udenlandsk virksomhed. 

1 Om hotel kunne gælde forskellige regler for ansat og selvstændig - arbejdsgiver kan betale i alle fald - igen kontrollerer du jo dig selv som selvstændig - eller som honoraransat

2 igen forudsat du er egentlig selvstændig - ellers ville det forventes at arbejdsgiver betalte - du kontrollerer jo også dig selv og kunne køre alt muligt privat

3 ja hvis du er egentlig selvstændig og formentlig også ved honoraransættelse mod god dukomenteren

4 Normalt er kørsel til arbejdsplads jo befordringsfradrag så igen ville jeg sikre mig, du ikke kunne ses som ansat 

Jeg ved ikke om nogen herinde TØR vove firkantede svar her - hvis ikke du føler dig sikker, så gå til et af de revisorhuse som har stor erfaring med danske med CH ansættelse/honorar ansættelse osv

v h John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)