Hej Aminoer Jeg er i gang med planlægning omkring opstart af en enkeltmandejet servicevirksomhed og vil da gerne lige høre jeres menig til følgende: Opstart vil kræve ca 50.000 kr det første år, og derefter vil udgifterne følge indtægterne (stort set). Så mit spørgsmål er, hvad er klogest at gøre med hensyn til de 50.000kr. Skal jeg bruge af en evt opsparing og selv skyde pengen i selskabet, eller er det smarter at oprette en kassekredit. Jeg tænker jo, hvis jeg selv skyder pengene ind, så vil det jo kræve en indtjening på over 100.000, før jeg igen kan trække samme beløb ud, da der jo skal betales skat af personlig indtægt. Hvis jeg i stedt opretter en kassekredit, vil det kræve en væsentligt mindre indtjening for firmaet, for at betale denne kassekredit ud. Da man jo kan betale den før man trækker skat fra. Samtidig kan jeg lade de 50.000 fra opsparing står op en konto med en rente med 4,25 % som så vil kunne bruges som bidrag til renten til kassekreditten. Er min problemstilling korrekt eller er der noget jeg ikke har forstået rigtigt. Glæder mig til at høre jeres mening og kommentar Tommy |
Tror klart at jeg ville rykke på min kassekredit når det ikke er flere penge vi snakker om du skal bruge. Det er jo altid rart at have lidt mønter i baghånden hvis det en dag skulle gå galt kan du jo hive de 50.000 op ad lommen og betale din kassekredit ud og så er du gæld selvom du gik på røven med det hele. Men det er bare min holdning er sikker på der er andre hellere vil investerer deres sparepenge i projektet men det er et spørgsmål hvor meget man tror på det.