Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisleje på tekstforfatning til hjemmeside

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odder
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg står overfor at skulle starte en ny forretning op, hvor jeg skal sælge en online service til erhvervsdrivende.

Lige nu er alt stadig i planlægnings-fasen og vi er derfor ved at samle priser ind for at få en nogenlunde idé om hvor stor investering vi skal lægge før vi er klare til at lancere det hele.

Vi skal have lavet noget text til vores hjemmeside og jeg ved at det vil give et bedre resultat at få en professionel til at skrive teksten frem for at gøre det selv.
Jeg har forsøgt at finde nogle vejledende priser på nettet men alle steder henviser de blot til en kontaktformular eller et telefon nr.
Det er bare for tidligt i processen lige nu til rent faktisk at tage kontakt til nogen da vi ikke 100% ved hvad vi kommer til at ende med at skulle bruge.

Vi skal bare bruge noget vejledende som vi kan bruge til budgettet.


Er der nogen der har er erfaring inden for området og kan fortælle os hvad vi sådan ca. kan forvente?

Det ender nok med at blive en hjemmeside på 10-15 sider. Der vil nok kun være behov for tekstforfatning på ca. 5 af dem.
Der vil nok være ca. 3000-5000 ord.

Tak. :)

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel,

Hvad kan din online service?

Med hensyn til at få en tekst forfatter kan jeg varmt anbefale texta de har en time pris der hedder 795,- ex moms i timen og som medlem af Startup Central har får 30% :)

Så har du en pris at arbejde med.

Med venlig hilsen
Mathias

Fra Skanderborg
Tilmeldt 7. May 19
Indlæg ialt: 58
Fra  Marketing med mere Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel :-)

Det er svært at finde vejledende priser på tekstforfatning ja. De fleste holder dem tæt til kroppen. 

Jeg er soloselvstændig tekstforfatter, og mine priser ligger mellem 695 og 895 i timen (jo mere du køber, jo billigere bliver det). Jeg kan nå ca. 600 ord pr. time (alt efter mængden af research), og så kan du jo selv gange op. 

Du kan finde dyrere tekstforfattere/bureauer end mig, og du kan sikkert også finde nogen, der er billigere. Erfaring koster, så husk at tjekke kvalifikationer, hvis du finder en meget billig en. 

Husk også at gå efter en tekstforfatter, der ikke bare kan skrive fejlfrit, men også kan lave tekster, der sælger. Der er stor forskel. 

Held og lykke med det hele :-) 

Indehaver af konsulentvirksomheden Marketing med mere

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 509
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer helt an på hvor meget research opgaven kræver og hvilken kvalitet du forventer.

Men som en indikation bør du regne med at betale et sted mellem 20 og 70 øre per ord.

Tilmeldt 28. Oct 20
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Priserne skifter meget, alt efter hvad du skal have produceret.

Hvis du kun skal have skrevet ca. 5 sider, af 3-5000 ord, skal du forvente en forholdsvis høj pris per ord (0,8 - 2 kr.) per ord.

Skal du have levet meget mere tekst, hvor du kan lave en fast aftale med et firma, så følger prisen ofte med, ned mod 0,3 - 0,5 kr. per ord.

Husk at priser altid er til forhandling.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tekster inkl. reserach ligger på omkring 0.50 øre pr ord. 

Tag f.eks et kig på https://yes-marketing.dk/ 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)