Hej Jeg er medejer af en virksomhed der omsætter for 3 mil og har 3 udsalgssteder og ca. 1000 bilag om året. Jeg som den ene medejer, står for regnskabet, og er den eneste med viden til det, viden jeg selv har erhvervet mig. Jeg har bedt om en stationær computer med 2 skærme, da jeg gerne skulle kunne se tal fra feks mobilpay, bambora, banken, ol, mens jeg plotter dem i Dinero. Jeg har også bedt om at jeg har en kontorplads på et kontorbord med 1,5 meter bredde centralt i virksomheden, da jeg stadig er fungerende i alle andre roller i virksomheden også, bestiller varer fra 4 steder hver dag nogle gange, har med ansatte at gøre, tjekker fejl ved deres løn eller tilmelder dem dataløn, vagtplan osv osv. Der foregår noget hele tiden. Moms deadlines, manglende regning, debitorer, kreditorer osv.
Jeg kunne umiddelbart ikke få den plads tildelt, men der er plads til et køkken i stedet, og "hæng ud/slap af plads". Dertil var det forventet at jeg også lavede regnskabet på en bærbar computer. Jeg skulle også aflægge en kortere rapport for at få stillet en farveprinter til rådighed.
Jeg har nu fået muligheden for at placere mig i et mørkt hjørne ovenpå decentralt fra virksomhedens kerneaktivitet.
Jeg tænker ikke at kunne vurdere om dine krav er for høje - mange steder vil det vel være naturligt at i alle fald give dig lyst og venligt sted hvis muligt, andre steder klarer man sig fra en bærbar og arbejder hjemmefra sågar
1000 bilag om året eller ca 80 om måneden - 4 per arbejdsdag, er mildest talt ikke ret meget, selv med lidt lønkontrol (dataløn osv) - indkøb - så det er vel det samlede medejerene synes, må klares fra mindre.
Jeg tror først og fremmest du skal søge enighed og tale ting igennem med dine medejere frem for konfrontation, så måske bare bringer dig ud i mere mørke - og forklare hvorfor, du gerne vil sidde sammen med kerneaktiviteten. Selv hvis nogen her sagde det var synd for dig, ville du sikkert ikke få noget som helst ud af det, i forhold til dine medejere.
Evt overvej om du skal foreslå, at få outsourced bogholderiet til en online bogholder med integration i Dinero til bank, MP, bambora direkte
Det kan også godt være jeg tager fejl. Nu er de fordelt over et halvt år arbejde kun. Synes det kan blive til ganske godt med indtastning med 4 forskellige dankorttyper, kasse, mobilpay og gebyrer for 3 kasser hver dag. Men det er nok fordi jeg laver alt muligt andet end bogholderi også, at det fylder meget at skulle logge ind på hjemmesider og klikke fra en side til en anden for at få forskellige info på en bærbar. Ved ikke om det bare kan gøres i et snuptag nemt. Måske det skal outsources. Men bilagene skal vel sendes til en online bogholder?
Det kan også godt være jeg tager fejl. Nu er de fordelt over et halvt år arbejde kun. Synes det kan blive til ganske godt med indtastning med 4 forskellige dankorttyper, kasse, mobilpay og gebyrer for 3 kasser hver dag. Men det er nok fordi jeg laver alt muligt andet end bogholderi også, at det fylder meget at skulle logge ind på hjemmesider og klikke fra en side til en anden for at få forskellige info på en bærbar. Ved ikke om det bare kan gøres i et snuptag nemt. Måske det skal outsources. Men bilagene skal vel sendes til en online bogholder?
meget kan automatiseres med integrationer - og bilag kan ligge i skyen ikke sendes men i en fælles dropbox eller andet - og håndteres online af en bogholder
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER