Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af ferieboliger i udlandet (EU)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Brædstrup
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 42
Fra  BRANDI Living - BRANDI Living Agentur Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg som konsulent, og bosiddende i Danmark, skal udleje ferieboliger i udlandet (EU) for et lokalt selskab (person), hvordan skal jeg så "skrue" det sammen? Økonomien omkring udlejningerne skal jeg ikke have noget at gøre med.

Er der nogen, der har nogle indspark eller erfaringer til mig?

Jeg tænker f.eks. omkring fakturering af min ydelse, er det B2B - altså uden moms, som ved varesalg?

Vil det være en fordel at oprette et CVR kun til det, da jeg i forvejen har en anden virksomhed?

Eller vil det være en fordel at aflønnes som ansat i det udenlandske selskab?

Eller ...?

På forhånd tak fordi du gider :-)

Fra Gjøl
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Min mor udlejer ferieboliger i udlandet via hendes hjemmeside ferielogi.dk. Men hun afregner selv med kunderne, så hendes fortjeneste er prisforskellen mellem hendes salgspris og udlejningsprisen. Der er ikke moms på når du lejer ud, men hvis du tilbyder andre ydelser, kan det blive momset. En model, hvor du får provision ved formidling af et salg, kan jeg ikke udtale mig om. Jeg tænker umiddelbart at du skal lave et set-up med så lidt administration som muligt, ellers er det ikke umagen værd, så der vil en aftale hvor du får honorar fra det udenlandske firma nok være det bedste. 

Fra Brædstrup
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 42
Fra  BRANDI Living - BRANDI Living Agentur Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar, Christian.

Det er netop provisions-modellen, jeg ønsker at køre efter. 

Jeg må grave lidt videre :-)

VH/Susanne

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)