Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af Aps

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har et en-mands Aps, som jeg regner med at lukke ved årsskiftet. Når skat, moms etc er betalt vil der stå ca 15.000 kr tilbage på min firmakonto. Hos Skat oplyser de at jeg blot skal overføre restbeløbet til min private konto.

Med hensyn til evt beskatning af restbeløbet får jeg uklare svar, som antyder enten ingen beskatning idet beløbet er mindre end mit oprindelige indskud på 50.000. Alternativt får jeg at vide at beløbet beskattes som "Udlodning".

Mit indtryk er at der ikke er klare regler på området. Hvad mener I?

Mvh Steen
Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har to måder, at lukke dit aps på.

1. ved likvidation
2. ved betalingserklæring

Likvidation tager lidt længere tid end den anden.
Ved betalingserklæring, skriver du under på, at såfremt der måtte være kreditorer, kommer du til at hæfte for dem personligt.

Du skal søge om en skattekvittance hos Skat, så de skriver, at der ikke skyldes noget til dem.
For at få den, skal du lave en ophørende selvangivelse.

Er der kun 15.000 kr. tilbage til dig selv, så må du da alt andet lige have et tab på 50-15 = 35, som skal indberettes på din private selvangivelse. (til marts 2021)
Du får fradragt for 27% af de 35 direkte i skattebetalingen.


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du lukker ved skatteerklæring (husk du så hæfter personlig HVIS der var kreditorer) og har 15.000 tilbage -så har du fradrag i aktieindkomst for de 35.000 kr du har tabt - og den trækkes fra med aktieindkomst procent i anden skat - mener det er rubrik 67 i oplysningsskemaet du angiver tabet i forhold til de oprindelige

Læs om lukningsmåder - http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Oct 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar så langt. Jeg var ikke klar over at jeg ligefrem kunne trække mit tab fra i min personlige selvangivelse efterfølgende.

Jeg talte med Skat i går og spurgte til hvordan de kr 15.000 på min firmakonto skulle håndteres (se mit oprindelige spørgsmål). Skat fortalte intet om at jeg kunne fratrække de kr 35.000 som tab, men at jeg tværtimod skulle beskattes af indtægten.

Har jeg misforstået noget her eller har I misforstået mit oprindelige spørgsmål? Eller måske er Skat bare en rigtig dårlig rådgiver?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

du har nok spurgt galt - de har troet de 15 var til rådighed ud over op kapital vil jeg gætte på  - ALTID kun spørge klart og skriftlig til skat . de er IKKE rådgivere som sådan (må reelt ikke rådgive men gerne svare konkret) - men overskud ved lukning giver + skat - underskud giver - skat til værdi af aktieindkomstskat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Oct 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu kontaktet Skat skriftligt, og fået bekræftet at de 35.000 kr fratrækkes mit personlige skatteregnskab som underskud. Tak for hjælpen :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)