Hvis der skal vælges en betalingsgateway til en webshop, hvilken vil I så anbefale? Jeg har mine egne tanker, men jeg vil meget gerne høre andres input. Albert |
Jeg har erfaring med Epay (Nu Bambora) og Quickpay, og bruger i dag Quickpay til en nogen tusinde betalinger hver uge.
Vi er tilfredse, men reelt ikke mere end det.
Når (!) der er problemer, nægter supporten katagorisk at svare på noget, jeg har i vådt bølgepap skåret ud "Kan i forklare hvorfor timeouts i systemet stadig bliver hævet hos slutkunden, hvad vi eventuelt kan gøre for at undgå det eller på nogen måde forklare hvad i har ændret så jeg med ro i maven kan tro på at det ikke sker igen igen?" - Og fået et svar der siger "Jeg synes vi har taget ansvar for de fejl du har oplevet og som skrevet har vi rettet dem", på intet tidspunkt bliver der svaret på nogen af vores spørgsmål, overhovedet - Og det er ved gentagende forsøg uden held. Beskeden sendte jeg siden videre til Thomas fra Quickpay, og fik et noget sent svar tilbage om at jeg gerne måtte sende Helpdesk ID'et (Jeg tænker at det kunne slås op på mail eller CVR) så ville han kigge på det, det gjorde jeg og hørte aldrig mere.
Det var omkring black friday har vi havde udfordringer første gang, hvor Quickpay's system svarer tilbage at transaktionen ikke er gennemført eller timer out, men alligevel trækker beløbet hos kunden, det koster sur arbejdstid og sure og uforstående kunder - Og det forstår jeg godt. Men det var absolut umuligt at få et svar fra Quickpay omkring hvad vi eventuelt selv kunne gøre for at forhindre det.
Det skete et par gange i løbet af kort tid, og alle gange er svaret "Vi har løst det, det sker ikke igen". Nu har vi oplevet det i mindre grad, ca. En gang i kvartalet at det virker som om at der er et par minutters udfald, der gør at vi har måske 5 betaligner der "fejler" men stadig bliver trukket, og trist som det er, så løser vi problemet på bagkant og gider ikke engang at spørge Quickpay til hvad der sker, for den sølle support gør ikke til eller fra. Det er en fallit erklæring herfra når man når dertil, desværre. Vi leger ikke uretfærdige eller forlanger stor teknisk dokumentation, men vi får intet, ud over at opleve problemet igen.
Når det er sagt, så er vi jo tilfredse når det virker, og Epay som vi brugte for 5-6 år siden præsterede på samme vis at undlade at informere omkring driftsproblemer, og indrømmede dem kun når vi gik dem på klingen - Da vi efter gentagende kommunikation havde været alt i vores egen infrastruktur igennem (Igen og igen) .. "Nåja, der ser da ud til at der måske var et lille kort problem i morges alligevel" (Men det blev aldrig vist på deres statusside) - Så hvad vi i lang tid havde frygtet var vores hostingudbyder/netværk/kode der fejlede, kunne vi konstatere hele vejen igennem var Epay's problemer (Vi snakker jævnlige månedlige problemer over et par år, primært om morgenen).
Alle kan have driftsproblemer og udfordringer fra tid til anden, det er hvordan man håndterer de problemer der virkelig tæller - Og der synes jeg desværre at de to har fejlet mere end godt er.
Jeg håber at OnPay får lidt flere funktioner og muligheder, så der er en ny udfordrer, fra en virksomhed der i min erfaring, tager support seriøst.