Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet rengøringsfirma. Har brug for gode råd

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 24. Oct 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Jeg har startet mit eget firma. Min pris ligger på 350kr i timen. Ink. Moms. Lyder det for dyrt? (Jeg har erfaring med rengøring fra ISS og Anders Andersen, men intet erfaring i at være selvstændig)
Jeg er med på diverse platforme for at få kunder, men jeg synes ikke rigtig der “sker” noget. Hvis jeg skal tilbyde rengøring i en børnehave, vuggestue, fritidshjem og lignende, hvor meget tager man i timen? Og kan i give mig nogle råd? Alle råd modtages 😬
Tilmeldt 22. Oct 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dalby. Du bør nok sætte din timeløn ned, eller som alternativt tilbyde en discount til de første kunder, der skal udgøre en fast fremtidig base. Eller frygter jeg du får en svær og meget langsom start.

Udover at timeprisen bør afspejle markedets lønniveau, f.eks.

140 timeløn x 1,3 soc. omk.= 182 + omkostninger + DB

så vil dine konkurrenter sjældent tage tage en højere timepris end 295 kr, men snarere ligge omkring 260, og på større og længrevarende kontrakter ligge endnu lavere.

Held og lykke med det.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 12. Mar 18
Indlæg ialt: 90
Fra  Mine Favorit Opskrifter Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke om du har nogen hjemmeside og hvad du ellers bruger af platforme - men det er vigtigt at være aktiv. Fx hvis dit firma har en FB side, så er det godt at være aktiv med opslag mv.

lav evt et godt tilbud, og tag måske kontakt til firmaer som ikke er reklamebeskyttet.

Tilmeldt 24. Oct 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak. Det vil jeg gøre. Synes du prisen lyder rimelig? Eller synes du også det er for dyrt?
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 12. Mar 18
Indlæg ialt: 90
Fra  Mine Favorit Opskrifter Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke så meget erfaring med det, men umiddelbart synes jeg ikke det lyder dyrt - især at det allerede er inkl. moms. 

Du tager jo ikke kun penge for arbejdskraft, men også rengøringsmiddel som jo også er en friftomkostning for dig. 

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 06:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Giv en fast pris og undgå et antal timer.

Der er gode penge i rengøring hvis man kan gøre det på akkord. Hvis en kunde er blevet lovet et antal timer i kontrakten, så giver det alt for dårligt.

Hilsen ham der førhen altid havde 4-500 i timen på rengøring.

----------------

Få en gratis køreklar WooCommerce butik i 3 måneder:

[Signaturlink udenfor signatur fjernet af moderator]

Tilmeldt 24. Oct 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 06:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar. Hvordan sætter du så prisen, Vurdere du ud fra kvadratmeter?
Tilmeldt 22. Oct 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dalby

Prøv evt. at kigge på "cleancalculator", der kan abonneres på gennem Cleanmanager.dk, den har jeg selv prøvet med succes.

Ellers findes der også mange andre calculations-programmer.

 

Tilmeldt 24. Mar 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dalby,

jeg kan oplyse dig at de store firmaer ligger på cirka 306 inkl moms så hvis du tager 350 inkl moms så er du alt for dyr

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dalby.

Det er altid svært at komme ind på et marked som ny - specielt på rengøringsområdet, hvor konkurrencen er ekstrem hård. Men fat mod; det skal nok lykkedes Yes

En timepris på 350 kr. inkl. moms lyder i mine ører ikke dyrt. Men det er nok en anden snak, hvis vi ser på markedet generelt. Her er min vurdering, at prisen ligger alt for højt. Du skal nok ned på de 230-250 kr. pr. time EKSKL. moms for at kunne matche konkurrenterne - desværre. Men som der også var en anden en, der gjorde dig opmærksom på,  så afgiv så vidt muligt altid en fast pris på opgaven. Dog med mulighed for at regulere i prisen en gang om året eller lignende, så du følger prisudviklingen.

Jeg har også selv drevet rengøringsfirma tidligere, og blandt andet også benyttet mig af diverse platforme og tilbuds-sites. Her var min oplevelse dog at det var penge lige ud af vinduet. Overvej om ikke du kan bruge dine penge bedre på Facebook, Google etc.

Prøv også om ikke du kan finde en lille niche eller på en eller anden måde skille dig ud fra mængden. Måske du kan slå dig op på økologisk eller i hvert fald miljøvenlig rengøring. Herudover betyder fremtoning og serviceniveau også en hel del. Sørg for at overholde dine aftaler og følg op på de tilbud, du sender ud.

Måske du kunne lave nogle små videoer, hvor du kommer med små rengørings-fif eller lignende, som du kunne eksponere på Facebook, YouTube m.v.?

Blot nogle tanker herfra, som jeg håber, du kan bruge.

Pøj pøj med det hele.

Mvh. Kasper

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)