Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal holding have direktørkontrakt og forsikring?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Oct 20
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg er lige blevet færdig med oprettelse af et spritnyt holding, hvor jeg selv er ejer+direktør gennem servicen legaldesk. De har nu rettet min opmærksomhed mod, at der skal laves medarbejdersignatur, digital postkasse osv. Det er jeg igang med, men har det stramt med, at de også skriver, at der deruodver skal laves direktørkontrakt og arbejdsskadeforsikring - på et holdingselskab, hvor der ikke er nogen ansatte!?

Kan nogen svare på, om det virkelig kan passe?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja til det hele. Alle aftaler mellem ejer og selskabet skal være dokumenterbare - herunder jo direktørkontrakt, som jo må være helt simpel. Da direktøren anses som ansat (og jo har ansvar for regnskab mm) så er arbejdsskadeforsikring lovpligtig for denne - har man kun ET drift kan man nogen gange få begge CVR numre skrevet å samme police, andre har det nok som deltidsforsikring. Bod for at mangle 5.000 kr + besparelsen over 3 år til forsikringskasse (og visse ting kan tyde på mere kontrol - ex at forsikringstypen skal dække med til finansiering i finanslov)

Der er dermed jo en ansat - den eller de som står som ansvarlig direktør

https://startupadvisejh.blogspot.com/2019/05/arbejdsskade-forsikring-kort.html

Du vil som udgangspunkt også skulle bruge en bankkonto som kan koste lidt - og regnskabsprogram og måske udgift til sambeskatning med drift osv

Digital postkasse kommer automatisk mener jeg men du skal sørge for mail addrese for notifikation af ny post og du skal have en digital signatur for at kunne logge ind både i selskabets e-boks og i virk.dk til årsrapport og evt ændringer og til skat for at lave selvangivelse mm hvert år.

Mange oplever let at holding kan koste 5-10.000 kr med alt - og en del fortryder som også, at de valgte holding som de måske troede gav skattebesparelse personlig - mens andre har stor nytte af det - http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Ja til det hele.

Ikke helt rigtigt.

Holding kan tegne forsikring, der således dækker driftsselskaber. Så tag en snak med forsikringsselskabet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Cookie - John Hannover:
Ja til det hele.

Ikke helt rigtigt.

Holding kan tegne forsikring, der således dækker driftsselskaber. Så tag en snak med forsikringsselskabet.

jo helt rigtigt - enten misser du noget eller læser ikke svaret her:

Cookie - John Hannover:
Da direktøren anses som ansat (og jo har ansvar for regnskab mm) så er arbejdsskadeforsikring lovpligtig for denne - har man kun ET drift kan man nogen gange få begge CVR numre skrevet å samme police, andre har det nok som deltidsforsikring

At drift (eller holding) nogen gange kan få begge selskaber på samme forsikrings police med begge CVR nævnt, ændrer intet ved, at svaret er JA holdig har pligt til arbejdsskadeforsikring

Så jo  - alle selskaber skal være omfattet og med på polisen, helt som jeg svarer - og normalt vil forsikringsselskabet da tage et eller andet ekstra, hvis de har to CVR på samme police her i 2020 uanset det er drift eller holding der står som betaler (og reelt skal der så faktureres mellem selskaberne  da drift ikke bare må betale udgifter i holding og holding ikke for drift og begge CVR skal så med på samme police som dækning

Det kan så være i småtingsafd. Jeg har set arbejdsskade deltid til under 200 kr per år faktisk :)  

Det ændrer ikke ved at svaret på om holding skal ha dir kontrakt - arbejdsskadeforsikring og medarbejder indlog digital signatur er klart JA til alle tre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Du har ret - igen

Cookie - John Hannover:
enten misser du noget

Den havde jeg ikke fået med, da jeg læste. Undskyld.

Tilmeldt 14. Oct 20
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John - klar tale.

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Uagtet hvad praksis er fra SKAT's side, er det jo reelt Formalitet frem for praktikalitet.

Små holding-selskaber burde blot have en tegningsberettiget bestyrelse og ikke andet. Specielt når der er sammenfald med storaktionær/ejer og bestyrelsen.

Vi har tidligere drøftet muligheden for at man pr. kontrakt "udliciterer" Adm.Dir. funktionen til drift med kontrakt for dette. Det skal ske til markeds-pris, og jo med moms fra drift, som ikke kan afløftes. Det er jo reelt blot en time om året i adm-funktion, når først formalia, konto osv. er udført.

Arbejdsindsatsen for bestyrelsen er jo ikke på kontrakt - og typisk ikke lønnet i de små holdings-

Er der nogen som finder det gangbart, evt. har fået "påtale" for dette?

Tilføjelse:

Alle steder hvor fordele/ulemper for holding beskrives - er der ingen steder hvor arbejdsgiverforsikringen nævnes. Kun oprettelse og regnskab som ulempe.

Jeg kan dog find kravet om daglig ledelse i selskabslovens §111: https://danskelove.dk/selskabsloven/111

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hanssing:
Vi har tidligere drøftet muligheden for at man pr. kontrakt "udliciterer" Adm.Dir. funktionen til drift med kontrakt for dette. Det skal ske til markeds-pris, og jo med moms fra drift, som ikke kan afløftes. Det er jo reelt blot en time om året i adm-funktion, når først formalia, konto osv. er udført.

det er vel ikke ansvaret men JA man må gerne udlicetere alt arbejdet og slippe for arbejdsskadeforsikringen. Jeg vil nok tvivle på 1 time altid var godkendt, inkl årsrapporet og selvangivelse dog - men hvis det er ren 3 part der udfører det, så er det jo den pris de tager

Om det krumspring hjælper meget - på en deltidsforsikring der næppe koster mange 100 kr tvivler jeg på.

Du kan da læse om holding i mine links til arbejdsskadestyrelsen og deres svar om mit link her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/arbejdsskadeforsikring.html som er den lange version hvor du også kan finde korrespondance - og ellers i den kort med links til dem + revisorgennemgang - Den korte: https://startupadvisejh.blogspot.com/2019/05/arbejdsskade-forsikring-kort.html 

Om andre glemmer det i fordele ulemper holding så tror jeg meget det er fordi de måske 500 kr til den deltidsforsikring eller sammenlagt med drift med to CVR på forsikringen er i småtingsafdelingen i forhold til alt andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Om det krumspring hjælper meget - på en deltidsforsikring der næppe koster mange 100 kr tvivler jeg på.

<...>

Om andre glemmer det i fordele ulemper holding så tror jeg meget det er fordi de måske 500 kr til den deltidsforsikring eller sammenlagt med drift med to CVR på forsikringen er i småtingsafdelingen i forhold til alt andet

Helt enig, det er også min egen løsning. Holding er dækket for nul kr. ekstra af drifts police - det er nu mere for trådens fuldstændighed :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)