Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bliver man distributør af TV kanaler?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

HansPedersen:

Synes 50-100 millioner lyder meget voldsomt. 

Denne side: https://moretv.dk/ tvivler jeg på har et budget i den prisklasse? og det er vel netop noget lignende spørger efterlyser hvad det kræver tænker jeg?

Nuvel de har ikke de store udbydere. Men dog en tv-udbyder. Man kan så endda undre sig over at nogle vil betale 49 kr. for hovedsageligt alle danske gratis kanaler, dog har de fået DK4 med som koster lidt. 

Men selve hardwaren bag kan næppe koste 50 millioner. For så er der dælme lang vej til at tjene penge. 

Stort set alt er gratis kanaler, som man så betaler 49,- kr om mdr for. Hvem betaler det? www.dr.dk/tv så har du alle DRs programmer gratis, og endda således, at de hurtigt kan streames. 

Køb af hardware, oprettelse af hjemmeside + system, sikkerheds- og beskyttelse af det hele, køb af rettigheder, budget til reklame mm.

Jeg tror hurtigt, at du kan forvente, at pengene forsvinder ud i den blå luft :)

Men igen, det afhænger selvfølgelig af, hvilken kanaler, man ønsker at have på sin tjeneste :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo præcis det der er min pointe. At hvis de kan udbyde teknologien og have en forretning på at sælge gratiskanaler på den måde til 49 kr. Så kan teknologien bag ikke koste 50 millioner! For lad og sige de har maks 5000 abonnenter (og det tvivler jeg på). Så er det knap 3 millioner om året... Så skal der gå 20 år før de har overskud, hvis teknologien koster 50 millioner... 

Derfor tror jeg teknologien må være væsentlig billigere end de anslåede tal du opstillede... For så mange tusinde abonnenter tror jeg ikke på det selskab har, med det kanaludbud! Og de skyder vel ikke bare penge i et bundløst hul?

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel 

Ja det ide er da spænde da jeg selv har gåde og leget med idéen, også fundet en lovlig dansk leverdør..

men du kan jo smide en pb så kan vi jo snakke vider om det.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

HansPedersen:

Det er jo præcis det der er min pointe. At hvis de kan udbyde teknologien og have en forretning på at sælge gratiskanaler på den måde til 49 kr. Så kan teknologien bag ikke koste 50 millioner! For lad og sige de har maks 5000 abonnenter (og det tvivler jeg på). Så er det knap 3 millioner om året... Så skal der gå 20 år før de har overskud, hvis teknologien koster 50 millioner... 

Derfor tror jeg teknologien må være væsentlig billigere end de anslåede tal du opstillede... For så mange tusinde abonnenter tror jeg ikke på det selskab har, med det kanaludbud! Og de skyder vel ikke bare penge i et bundløst hul?

Nu henviste trådstarter bare til de store TV distributører, som sidder med de selskaber, hvor kanalerne koster penge. Hvis man ikke vil have alle Viasats, Canal Digital mms programmer, så er prisen da absolut også en anden. Min gæt er baseret på, at man ville inkludere de betalingskanaler, som disse selskaber sidder på.

Vælger man at samle alle gratis streaming tjenester i en, så er prisen selvfølgelig en anden, fordi du ikke skal betale for rettigheder mm.

Og hvorfor skulle jeg som forbruger give 49,- kr om mdr for at få adgang til en tjeneste, som er gratis på f.eks www.dr.dk/tv? Ja jeg spørger bare... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)