Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bliver man distributør af TV kanaler?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 5 person

Lad os sige at jeg ville starte med at udbyde streaming TV som fx Boxer, Telia, YouTV osv. Hvordan kommer man igang med det? Jeg ved at der findes nogle leverandører på den tekniske del, som udbyder app-produkter til mobiler, tablets og TV. Men hvad med selve tv-kanalerne, skal man ud og forhandle med hver enkelt tv-station eller findes der også nogle som mellemmænd på det område?

Findes der mon en slags white label løsning, lige som man i dag kan starte et mobiltelefonselskab som service provider, uden eget net?

Er der nogen der har indsigt i økonomien - hvad koster det fx at videresælge tv-kanaler som fx TV2, TV3 og DR osv.?

Hvad med det tekniske, hvordan leveres kanalerne - skal man selv have et kæmpe teknisk setup med et stort hul til Internettet eller får man nærmere en URL som kanalfeed fra tv-stationerne?

På forhånd tak for jeres tid!

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende spørgsmål. Jeg følger lige lidt med :) 


Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det afhænger nok meget af, hvordan du vil tilbyde tv. Er det som stream eller kabeltv?

Som kabeltv kan du leje dig ind på nettet, hos nogle af de store, men du skal have en MEGET dyb pengepung, hvis du vil igang med dette. Derudover skal du have fat i selskaberne bag kanalerne, hvor du kan lave en aftale. Bemærk her, at du ikke har noget volumen, så du kan ikke forhandle på nogen måde, og dine priser vil nok være markant over, hvad man kan købe det til hos de eksisterende leverandører, med mindre du er klar til at tabe penge pr kunde.

Intet er umuligt, men lige præcist dette område er op af bakke at drive forretning i, hvilket man også kan se fra tallene fra de store netværksejere, som f.eks Telia, Yousee mm. Det er ingen guldrandet forretning mere på nogen måde...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 7 person

Tak for din tid. Men du høster altså kun 1 stjerne for det svar, Fashion-seller. Jeg skriver jo netop i første linje at det handler om streaming tv, men du skriver om kabel tv samt nogle betragtninger som vel er alment kendte (at man ingen volume har fra starten osv.). 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Daniel:

Tak for din tid. Men du høster altså kun 1 stjerne for det svar, Fashion-seller. Jeg skriver jo netop i første linje at det handler om streaming tv, men du skriver om kabel tv samt nogle betragtninger som vel er alment kendte (at man ingen volume har fra starten osv.). 

Hvis du kun vil have streaming, er det korte svar, at mig bekendt er det ikke muligt. Der vil Viaplay, D-play mm hellere selv sælge abonnementer til deres tjenester. 

Og såfremt du vil igang med en streaming tjeneste alene, skal du lave massive investeringer i hardware, da du ikke kan lukrerer på andres servere. 

Med mindre du har adgang til 50-100 mio kr som minimum, så virker det her som en meget urealistisk ide, Im sorry to say...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Synes 50-100 millioner lyder meget voldsomt. 

Denne side: https://moretv.dk/ tvivler jeg på har et budget i den prisklasse? og det er vel netop noget lignende spørger efterlyser hvad det kræver tænker jeg?

Nuvel de har ikke de store udbydere. Men dog en tv-udbyder. Man kan så endda undre sig over at nogle vil betale 49 kr. for hovedsageligt alle danske gratis kanaler, dog har de fået DK4 med som koster lidt. 

Men selve hardwaren bag kan næppe koste 50 millioner. For så er der dælme lang vej til at tjene penge. 

Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Du har ikke penge til det!

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit ubrugelige svar Juliemusen. Nu er jeg blot ved at undersøge nogle ting, men i bund og grund ved du jo ikke hvad jeg har råd til, vel?

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak HansPedersen. Det var et nyttigt link der gav indsigt, omend det er en lidt anden teknisk løsning idet man skal bruge en boks, så viser det at der er muligheder som ikke koster 50-100 mio. 

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom har jeg haft tanker om en streaming tjeneste, ala Netflix eller HBO, men kun med ældre indhold som jeg savner. Men det har jeg heller ikke fået nogle brugbare svar til hvad det kræver når man spørger omkring. Så det er åbenbart et område hvor vi ikke har fået folk med den rette viden ;) Udover de bare alle siger det er dyrt.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)