Jeg er lidt i vildrede over, hvordan jeg bedst håndterer min virksomhedssituation, så jeg søger gode råd her til at klæde mig på, inden jeg allierer mig med en revisor. Normalt er jeg lønmodtager og har en enkeltmansvirksomhed med CVR til freelance-konsulentopgaver ved siden af, hvor der tegner sig et pænt overskud i 2020. I 2021 overvejer jeg at starte en ApS (ApS 1) med et par andre, og derfor skal jeg skyde et beløb ind i den nye virksomhed. Det er planen at jeg skal ansættes i denne, men samtidig ønsker jeg mulighed for at køre min freelance videre. Jeg er i tvivl om, hvad der er den bedste løsning her, både administrativt og økonomisk. Mine tanker går umiddelbart i retning af at konvertere min enkeltmandsvirksomhed til ApS (ApS 2) i H1 2021 og drive min freelance videre fra ApS 2. Samtidig skal ApS 2 så skyde penge i ApS 1. Det vil kun give min én løbende udgift til bank, regnskab, revisor m.m. Hvis jeg går med denne løsning, vil jeg på nogen måde kunne føre overskuddet fra 2020 ind i ApS 2 og bruge det til stiftelsen, så jeg ikke først skal betale personlig skat af dem og bagefter skyde dem ind? Håber det giver mening. |
Er der nogen speciel grund til at du ikke bare fortsætter med enkeltmandsvirksomheden og er sammen med de andre om ApS?