Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansat eller Freelance/selvstændig.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan jo lyde som et temmelig lige til spørgsmål, men så dog ikke alligevel....

Jeg har en viden og arbejdskraft jeg kan sælge til en del virksomheder.
Det påtænkes "kun" at tage 4 virksomeder ind.
Det virksomhederne efterspørger er en nærhed og forståelse af deres DNA og forretning, men de har ikke midler eller kapacitet til at have en 37 timers ansat til denne del af virksomheden.

Derfor vil modellen være at være en dag om ugen hos hver af de 4 virksomheder med fredag som buffer.

Men hvad vil være den smarte vej for mig og virksomhederne rent økonomisk?
Vil det være praktisk at ansætte mig i hver af de 4 virksomheder, med pension, løn, ferie osv....
Eller er der for store fordel ved at jeg er selvstændig og udfakturere efter aftale?

Pro/kontra, fordele ulemper....

Hit me....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtig svar John.

Jeg tænker sådan lige lidt hurtigt, vil det sige at alle de regnskabsfolk der er tilknyttet en del virksomheder hvor de laver regnskab med f.eks. 10 timer i ugen for flere, alle er ansatte af den enkelte virksomhed og ikke er selvstændige?

Modellen jeg påtænker, har en mulighed for at opskalerer over en periode hvor jeg sagtens kan se en mulighed for at få flere personer ind i det påtænkte system.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan sagtens være  siger bare det er ikke et valg hvis du ikke er fuldt selvstændig - men masser af ansatte bogholdere er 10 timer eller mindre - så der er ikke noget alle over det. Du kan læse kriterierne i linket og ud fra det afgøre om du er det ene eller andet. Husk du er hvidvask indberetningspligtig af alt muligt mistænkeligt -  som selvstændig bogholder i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)