Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må nyoprettet holding ApS afholde udgifter til oprettelse?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 14. Oct 20
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Håber titlen forklarer alt. Jeg har lige oprettet et holding ApS, da jeg gerne vil overføre mine 10% personlige andele af et andet selskab.

Det har kostet mig et par tusinde i udgifter at få oprettet mit nye holding på legaldesk.

Spørgsmålet er, om jeg må "sende regningen" for dette til mit nyoprettede holding?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Den der sendte regning for stiftelse må lade selskabet betale med deres navn på regningen - og som jeg husker i hovedet, skal det være med i stiftelsen, hvis selskabet betaler - andre må lige kommentere
Der er dog ikke fradrag for stiftelsesomk, så du har intet ud af det - beløbet skal lægges til i skatteregulering

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Oct 20
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har det ud af det, at jeg kan tage af de 40.000 indskudte kr. i stedet for, at jeg oveni de indskudte penge også skal betale denne regning. Eller misforstår jeg dig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

De 40 t er jo også dine penge - som du ved salg eller lukning får uden skat - Normalt ser man jo kun en fordel ved at lægge fradragsberettigede udgifter ind i selskabet, resten sparer man jo ikke noget ved - men som nævnt skal regningen så være til selskabet og ikke til dig, og jeg mener det skal være med i stiftelsesdokument at selskabet betaler egen stiftelse - og når du så laver regnskab, så skal du lave en skattekorrektion hvor du lægger denne omkostning til dit resultat af holding inden du indberetter til skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Du kan lade selskabet betale for stiftelsen. - Selskabet kan ikke få fradrag skattemæssigt.

Hvorfor har du oprettet et selskab, der skal "købe" din personligt ejede anparter af dig selv?

Hvorfor anvender du ikke reglerne for skattefri aktieombytning? (her skyder man groft sagt et holding selskab ind mellem drift og dig)

Tilmeldt 14. Oct 20
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak John. Det giver mening
Tilmeldt 14. Oct 20
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Frederik

Tak for svar. Som du kan læse lige herunder, er jeg ukyndig...

Den konstruktion med ombytning kender jeg ikke. Jeg har bare fået at vide, at jeg skulle skynde mig at oprette et holding og snart få ført mine andele derover, inden selskabet stiger i værdi, så jeg ikke risikerer et skattesmæk.

Jeg ved ikke om det gør nogen forskel for dit forslag, men jeg har også tanker om at investere en smule i andre virksomheder med samme holding senere hen.
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frederik-N:
Hvorfor anvender du ikke reglerne for skattefri aktieombytning? (her skyder man groft sagt et holding selskab ind mellem drift og dig)

Et par grunde til ikke at anvende en aktieombytning:

1) Det koster penge til revisor.

2) Du får et 3 årigt holdingkrav.

3) Det er slet ikke muligt når, man kun ejer 10% andele.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

hansiboy:

Frederik-N:
Hvorfor anvender du ikke reglerne for skattefri aktieombytning? (her skyder man groft sagt et holding selskab ind mellem drift og dig)

Et par grunde til ikke at anvende en aktieombytning:

1) Det koster penge til revisor.
2) Du får et 3 årigt holdingkrav.
3) Det er slet ikke muligt når, man kun ejer 10% andele.

1 - blot fordi "noget koster til en revisor" er det ikke ensbetydende med, at det er en dårlig ting.
2 - hvilket selvfølgelig ikke er rart, men man kan lave den skattepligtig, så slipper man herfor. Mange kan dog godt leve med de 3 års krav.
3 - havde lige misset, at det var 10 % vi snakkede om.

Når det så er sagt.
En handlen mellem Holding og privat ejer, om andele der er ejet privat (eller omkring indskud af andelene i holdingselskabet) kræves vel en 3. mands vurdering, da man ikke "bare" kan købe dem over til 1.000 kr. eller lignende, med fare for at Skat anser handlen for værende for billig.

Indskydes de som værdier, skal der en vurderingsberetning til (så vidt jeg ved), hvilket også "koster penge til revisor".

Jeg synes trådstarter skal bruge tid og evt. lidt penge på, et møde med godkendt revisor, der kan hjælpe med den rigtige løsning, i stedet for bare at gøre noget selv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:
Jeg synes trådstarter skal bruge tid og evt. lidt penge på, et møde med godkendt revisor, der kan hjælpe med den rigtige løsning, i stedet for bare at gøre noget selv.


På et smørgsmål om håndtering af stiftelsesomkostninger, som tråden omhandler?Hmm

Hvis det er omkring værdiansættelsen du mener, hvorfor så bruge penge på det? Hvis ejerandelen lige er erhvervet og der ingen markante ændringer er sket siden så er den købspris jo lig med markedskursen - og dermed lig med den pris som ejerandelen bør handles ind i holding for. Endelig hvis SKAT skulle anfægte ved et salg til hin tid, vil de beløb som tråden omhandler ikke retfærdiggøre et par timers arbejde - og honorar - for en godkendt revisor. Men værdiansættelsen er jo så ikke hvad tråden handler om.......

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)