deMib: Man kan få 4,75% i rente i danskejet bank, det er kun 0,25 mindre end, hvad NR tilbød. I øvrigt gik de ind på det danske marked inden de kom under statsligkontrol, og deres renter blev også fastlagt da banken var privatejet.
Faktisk har er det efter at banken er blevet statsejet, at den lukker i Danmark, og dermed mindre konkurrencen i Danmark. Så endnu engang, har statslig indgriben mindsket konkurrencen.
Jeg har på fornemmelen, at du er imod statsejet banker, det er jeg, og jeg tror heller ikke at ledelsen og størstedelen af medarbejderne i NR ville være statsejet. Jeg havde gerne set, at det havde været en eller flere andre banker som havde overtaget, eller måske at selvskabet var blevet delt op, og "usunde" dele enten lukket ned, eller på anden måned søgt fortsat. Jeg har ikke den store viden om hvordan sådan noget foregår/kan foregå.
Det burde i øvrigt ikke være svært at give 5% i rente, når man udlåner penge til 12 - 14%. Det er stor rentemarginal, som rigeligt burde kunne tjene penge til banken.