Hej, er ved at kigge på en virksomhed med henblik på køb. Mit spørgsmål går på, ejer sige det er en fin forretning. Men min begrænset viden om årsregnskaber, siger mig modsat. Hvordan skal jeg forholde mig til at virksomheden har minus bruttofortjeneste, egenkapital alle år og plus tal i status balancen alle år? har vedhæftet et billede af et lignede selskab som jeg fandt, da virksomheden jeg kigger på er enkeltmands. Kan en forklare mig hvad der forgår ud fra billedet jeg har vedhæftet? På forhånd tak! |
Du kan vel ikke se tal for enkeltmands i hverken proff eller CVR eller andre steder? Du skal forholde dig til enten at forstå regnskabet 100% OG dykke i dybden med det (due dilligence) og så ved jeg ikke hvad et plus tal i balancen er i forhold til de andre ting -balancen er jo alene aktiver og passiver mod hinanden og siger ikke noget om resultat - de er altid i - balance så uden at forstå balancetallet - er du ingen vegne
Du kan intet se af enkeltmandsregnskab og skal kræve revisor gennemgang (en du vælger)
vh John Hannover