Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Proff tal

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, er ved at kigge på en virksomhed med henblik på køb.

Mit spørgsmål går på, ejer sige det er en fin forretning. Men min begrænset viden om årsregnskaber, siger mig modsat. Hvordan skal jeg forholde mig til at virksomheden har minus bruttofortjeneste, egenkapital alle år og plus tal i status balancen alle år?

har vedhæftet et billede af et lignede selskab som jeg fandt, da virksomheden jeg kigger på er enkeltmands. Kan en forklare mig hvad der forgår ud fra billedet jeg har vedhæftet?

På forhånd tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46642
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:35

Du kan vel ikke se tal for enkeltmands i hverken proff eller CVR eller andre steder? Du skal forholde dig til enten at forstå regnskabet 100% OG dykke i dybden med det (due dilligence) og så ved jeg ikke hvad et plus tal i balancen er  i forhold til de andre ting -balancen er jo alene aktiver og passiver mod hinanden og siger ikke noget om resultat - de er altid i - balance så uden at forstå balancetallet - er du ingen vegne
Du kan intet se af enkeltmandsregnskab og skal kræve revisor gennemgang (en du vælger)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Sep 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:07

Som jeg skriver er det er et firma jeg har fundet for at illustrere, hvad jeg snakker om.

Er helt med på hvordan det fungere med et enkelmandsvirksomhed.

Spurgte ikke efter en holdning spurte efter svar på hvordan jeg skulle forholde mig til de opgivet tal.

vh 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46642
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:40

mark2579:

Som jeg skriver er det er et firma jeg har fundet for at illustrere, hvad jeg snakker om.

Er helt med på hvordan det fungere med et enkelmandsvirksomhed.

Spurgte ikke efter en holdning spurte efter svar på hvordan jeg skulle forholde mig til de opgivet tal.

vh 

og det svarede jeg på - ud over du ikke for mig har fået et billede med at eksempel du taler om - Du kan IKKE sammenblande regnskabstal fra et enkeltmands med off regnskab fra et selskab i øvrigt og dit spørgsmål om balance viser helt mangel på regnskabsforståelse faktisk

Negativ bruttoavance siger ikke meget - andet end der er flere udgifter på det niveau end omsætning, men det kan jo skyldes opstartsomkostninger - negativ Egenkapital samme - så du kommer ingen vegne ved at tro du kan læse noget som helst ud af de tal, uden en der analyserer og får lov af selskabet, til at komme dybere ned. Masser af store meget værdifulde selskaber har været via negativ bruttoavance og negativ egenkapital og har voldsom værdi.

check Lunar ApS i proff eller CVR - negativ bruttoavance - negativ Egenkapital - underskud - balance høj - dem kan du ikke købe for 10 mio vil jeg påstå (heller ikke for 100 mio vil jeg tro) - og det er fordi regnskabstal i sig selv ikke siger noget uden en gennemgang af årsager og fremtid -  

Jeg er da ked af du synes du fik en holding ???? Lidt ærgerlig over at spilde tid på at prøve at hjælpe dig helt ærligt - men gav den et venligt skud mere her - det er for at give dig bedre muligheder for at forstå, ikke for at trampe på dig 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)