Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvidelse af registeret egenkapital IVS > APS og skat

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg fordi et par af de politikere jeg har talt med taler om det bekræfter og fordi det vil være naturligt på samme vis som nyt ApS- og det er ikke bare en alm kapitaludvidelse, det er omdannelse - Det er ikke en revisorerklæring - det er en bekræftelse af kaptialen på helt samme vis som ved nystiftelse som kommer med

Du må jo gætte som du vil og jeg som jeg vil - jeg er bestemt ikke sikker - det kan være det blot bliver selskabslovens §!10  -i forslaget står blot

Ved indskud af kontanter er det vigtigt at sikre, at kapitalen er til stede og tilhører selskabet. Det er Erhvervsministeriets vurdering, at bevis for indbetalingen af restkapitalen derfor bør vedlægges omregistreringen af iværksætterselskabet.

Hvad bevis er - er ikke specificeret- men det er nok et gæt at det er helt som ved nystiftelse - via klientkonto, revisor, advokat, bank osv - næppe blot GF - også fordi de er helt klar over kritikken over IVS har været hård, og vil sikre sig der ikke kan snydes og manipuleres med GF uden bund i virkelig indbetaling
Jeg forventer også noget med GF skal indeholde stillingtagen til kapitalens generhververvelse hvis den er under halv - og at det skal med i efterfølgende årsrapport for selskaber der måtte have negativ kapital der betyder at egenkapitalen er under halv selskabs

hvis den skal bekræftes - bliver der givet masser af muligheder for at få det klaret for få tusind kr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved indskud af kontanter er det vigtigt at sikre, at kapitalen er til stede og tilhører selskabet. Det er Erhvervsministeriets vurdering, at bevis for indbetalingen af restkapitalen derfor bør vedlægges omregistreringen af iværksætterselskabet.

 

Hvad bedre bevis er der end hvis man vedlægger et kontoudtog fra banken hvor det klart fremgår at pengene (kapitalen) er indbetalt på firmaets bankkonto og hvem de er indbetalt af?

For mig at se at det da fuldkommen ligegyldigt om de er overført fra en klientkonto eller er direkte overført fra selskabsejeren - hæves pengene bagefter er det et ulovligt aktionærlån uanset hvem der har indbetalt dem.

mvh

Henrik

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik R:

Hvad bedre bevis er der end hvis man vedlægger et kontoudtog fra banken hvor det klart fremgår at pengene (kapitalen) er indbetalt på firmaets bankkonto og hvem de er indbetalt af?

For mig at se at det da fuldkommen ligegyldigt om de er overført fra en klientkonto eller er direkte overført fra selskabsejeren

spændende at det er sådan for dig - hold du fast i den. Ved stiftelse af IVS eller af ApS som dette vil minde om - med fortrydelsen kan man jo så ikke vedhædftede kontoudtog vel - der skal det via en bekræftelse fra bank, advokat, revisor - Skal vi ikke bare vente og se - men tillykke med at det for dig er det bedste bevis med et kontoudtog - dem er der nemlig ingen mulighed for at snyde med

tror vist ikke vi kommer i mål med denne 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej John

 

så må vi vek bare være enige om at være uenige, men bankkontotog bliver altså brugt i retsager som lødigt bevismateriale så hvor man ikkw skulle bruge dem til bevis for indbetaling af egenkapital har jeg svært at se.

Ydermere er det jo banken der holder pengene i en egendomshandel og indfrier kreditforeningslån og andre pantlån og ejendommægler når pengene kommer fra køber så de er jo vant til sådanne transaktioner.

mvh

Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik R:
så må vi vek bare være enige om at være uenige, men bankkontotog bliver altså brugt i retsager som lødigt bevismateriale så hvor man ikkw skulle bruge dem til bevis for indbetaling af egenkapital har jeg svært at se.
det må vi så hvis du mener at ville have patent på en mening


jeg gentager gerne vi må vente til at se hvad loven siger - og det her er totalt spild af tid at gætte - jeg trækker mig ud her - og du skal bare mene helt som du vil

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad mener I så om denne nye formulering . . .

  • Ved en fondsforhøjelse anvender selskabet en del af egenkapitalens reserver til at forhøje selskabskapitalen. Fx frie reserver eller den bundne reserve, som IVS’er har opbygget i de år, hvor årsregnskabet har vist overskud. Ved en fondsforhøjelse sker der således ikke indskud af kontanter eller andre værdier.  

De nye regler stiller ikke krav om, at selskabets egenkapital ved omregistreringen mindst svarer til selskabskapitalen, og revisor skal derfor heller ikke afgive erklæring om, at kapitalen er til stede. Selskabet kan derfor godt fortsætte med en eventuel negativ egenkapital, når blot selskabskapitalen forhøjes til minimum 40.000 kroner. Dermed stilles IVS’er, som om de havde været stiftet som anpartsselskaber fra starten.

Sakset fra https://www.fsr.dk/det-bliver-lettere-at-omregistrere-et-ivs-til-et-aps-nu-er-reglerne-vedtaget

Ikke fordi det er aktuelt da vi har positiv egenkapital, men jeg læser det som om man ikke behøver en dyr revistorerklæring.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke krav om revisorerklæring men kun hvis forhøjelsen sker ved indbetaling af nye friske midler - fra den oprindelige f.eks 1 kr og så 39.999 nye op til 40.000
kr Det er kun ved nyt indskud det kan gøres via generalforsamling og bankudtog - i en type man fortryder man ikke stiftede ApS lige fra start - og hvor samlet kapital så stadigt må være under 0

Hvis det sker ved fondsforhøjelse, så skal der revisorerklæring til og hele egenkapitalen skal så være over 40000 fri som revisoren skal bekræfte den så er.

Loven om at man kan indbetale friske penge er vedtaget med ikke i kraft

Du må derfor vurdere om du billigt let får revisorerklæring evt på 2020 regnskabet - og slippe for at skyde nye midler ind - eller om du betale nye penge ind og slippe

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)