Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed over ens cpr.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 1. Nov 18
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg vælger at tilbyde rengøringsservice og drive virksomheden over mit cpr., må jeg da godt undlade at skrive mit cpr. nummer på kvitteringer/fakturer til kunderne?

Mvh

Bjørn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Bjørn:

Hej

Hvis jeg vælger at tilbyde rengøringsservice og drive virksomheden over mit cpr., må jeg da godt undlade at skrive mit cpr. nummer på kvitteringer/fakturer til kunderne?

Mvh

Bjørn

Ja så er navn og adresse nok - men så kan kunden ikke  få håndværkerfradrag og du er dyrere end andre CPR personer på den måde -  og hvis kunden har CVR skal du give dit CPR

Det er ikke spor farligt i sådanne fald at give CPR  - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 1. Nov 18
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt en duplikatbog og vil bruge den til at udstede kvitteringer, hvorpå jeg bl.a. angiver mit cpr.-nummer. 

Skal kundens navn, adresse eller andet om kunden stå på kvitteringen (når det er rengøringsservice jeg sælger og at kunden får mulighed for skattefradrag)?

Vh

Bjørn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja - det skal fremgå hvad der er betaling for arbejde og hvad der evt er for materialer (kun fradrag for arbejdet) - kundens navn og adresse og hvad der er udført + dit navn - adresse og CPR for at få servicefradrag for kunde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 1. Nov 18
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik endelig lidt aktivitet i min virksomhed, som jeg driver over mit cpr. nr. og startede op i denne måned: Oktober 2020. 

1. Hvornår skal jeg indberette virksomhedens resultat til skat, og er det månedens og/eller årets resultat jeg skal oplyse til skat?

2. Hvordan oplyser og indberetter jeg virksomhedens resultat til skat?

Med venlig hilsen

Bjørn 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det skal du gøre på din private (udvidede) selvangivelse til marts 2021.
Her skal du indberette virksomedens samlede resultat for året.

Du kan også med fordel ændre i din forskudsopgørelse, så undgår du i hvert fald at blive ramt af en potentiel stor restskat. :)

Fra Søborg
Tilmeldt 1. Nov 18
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Skal man som nystartet virksomhed være meget opmærksom på om man driver en erhvervsvirksomhed eller ikke-erhvervsmæssig virksomhed? Altså vurdere skattevæsnet de forskellige kriterier for dette meget stringent eller er det i orden at man ikke opfylder kriterierne i opstartsfasen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja og nej - Hvis man ved man driver virksomhed alene for at få overskud - så er det som udgangspunkt også det skat acceptere i startfasen. Det kan også være de første 3 år generelt
Her kan de så gå ind og vurdere, om underskud skyldes, at man faktisk bare har en hobby - dyrker lidt undulater man sælger yngel fra og trækker det meste af haven fra i skat på :) men man kan omvendt sagtens have underskud i mere end 3 år - så længe det står klart, at det man arbejder på - er overskud og det er erhverv man driver, og ikke noget privat personligt.

Det er ikke noget der er stor risiko for - OM du er hobby kan du sætte dig ind i her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/seris-virksomhed-eller-hobbyvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)