Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er de største barrierer for en webshop?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har siddet og haft en eftertænksom dag på kontoret i dag, og har prøvet at arbejde lidt med tanken om hvordan man kan forbedre e-commerce sites sådan generelt. Hvordan helvede får vi e-commerce med på vognen i forhold til at se internettet som en platform og giver kunderne en bedre oplevelse

Jeg har fundet frem til følgende steder hvor jeg synes at internettet står tilbage for fysiske butikker:

1. Kunden mangler hjælp fra en ekspedient lige nu?
2. Kunden kan godt lide at shoppe og kigger derfor bare, og falder måske over noget de køber?
3. Kunden skal vente på varene efter bestilling.
4. Kunden skal indtaste alle mulige oplysninger om sig selv for at købe?
5. Kunden er ikke i kontakt med nogen mennesker når de betaler?
6. Kunden kan ikke prutte om prisen.

Hvordan gør vi noget ved det her?

Det kunne jeg godt tænke mig at prøve at starte en brainstorm over herinde.

Så på hvilke områder er fysiske butikker bedre end webshops?
Hvordan kan vi så blive bedre end de fysiske butikker på disse områder?
Hvordan slår vi de almindelige butikker?

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 19:11

Hej Hvejsel

Fremfor kun at kigge på negative ting, så ville jeg i højere grad kigge på de fordele du har i en online forretning, og udnytte dem til det optimale. Overfør det til en offline butik, og se de enorme fordele. Et eksempel:

Hvis du har et infobrev eller nyhedsbrev, hvor du virkelig har noget på hjerte og samtidig giver dine brugere noget virkelig værdifuldt, så har du en kæmpe aktiv lige der.

Sammenligningen til offline butikken: Forestil dig, at man kunne bede alle kunder, der besøger ens butik, om at stille sig uden for døren, for at du kunne hente dem ind i butikken hvornår du vil. Nyhedsbreve er ofte meget uudnyttede. Det kræver, at du har noget værdifuldt at byde dine brugere.

Kommer snart meget mere info om dette på min kommende blog.         

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 19:22

Men det er jo lidt sjovere at fokuserer på det negative. Det er jo der vi kan finde innovationen!

Er helt enig at vi har mange fordele og at de skal udnyttes. Jeg synes dog det er lidt sjovere at kigge på udfordringer og så og finde frem til hvor vi skal blive bedre og hvordan? Det kunne jo være fedt at have en konverteringsrate der var lidt højere når vi inviterede nyhedsbrevsmodtagere ind af døren.

Så hvordan kan vi blive bedre? Hvor er vi dårligere end de fysiske butikker? Hvor har de fordelene?

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 20:53

Et nyhedsbrev er måske den måde du kan forøge konverteringen mest - og så er det for evigt. Med det mener jeg, at din kundeemne forbliver, så du kan invitere vedkommende indenfor igen og igen.

I mange tilfælde kan det bedre betale sig, at få folk til at give sit navn og e-mail adresse, end at sælge noget. På den måde kan du kontakte dem når du vil. Men husk, at du skal have noget på hjerte, for at bygge tillid til dine modtagere. 

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Vilnius, Litauen
Tilmeldt 13. Nov 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 23:06

Fra et akademisk teoretisk perspektiv, står kunden og skal lede efter en leverandør af en vare som der er behov for. David Ford (2003) angiver en række elementer, der spiller ind på usikkerheder i et sælger-køber forhold, som jeg også mener er yderst relevant i web shops.

For kunden, så er der 3 typer usikkerheder:

1. Behov (En usikkerhed omkring hvilket produkt, der kan dække behovet.)

2. Marked (En usikkerhed omkring udbyderne i markedet, hvem leverer det optimale produkt)

3. Transaction (Hvordan bliver produktet leveret)

Hertil så har leverandøren 2 elementer at spille på:

1) Problem solving ability
- This ability is most valuable to a customer when it has high need or
market uncertainty. In this situation the buying company relies on the
seller to provide it with the solution to the problem of what to buy. This
ability usually commands a higher margin than when just supplying a
standard product.
2) Transfer ability
- This ability is more important to customers as their need and market
uncertainty decline. Transfer ability concerns being able to deliver
solutions quickly, easily, at low price and low transaction costs.

Det kan virke lidt langhåret, men usikkerheden er en af de største problemer i webshops. Er produktet i orden, hvordan er betalingen, hvornår modtager jeg den, hvad med after sale service osv.

Key issue er at fokusere på at sænke denne usikkerhed. Det kan gøres på flere måder, direkte og indirekte. Eksempelvis bruger mange virksomheder referencer for at vise, at andre tør tage risikoen at handle her. Testemonials er vældig populære også.

En trend i fremtiden bliver en udvikling af Live Chat Support, hvor kunden har direkte adgang til at chatte eller ringe til en salgsassistent på webshoppen.

Hvis man kan mindske usikkerheden i købet, så kan man stort set sælge alt i en webshop, der kan overflyttes i form af produkt, service eller viden. 

Fra Randers
Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:51

Hej, vi har for kort tid siden åbnet for "Live Chat Support" på (www.cykelgear.dk) og må sige det har været en succes fra dag 1. Vi sælger cykler og cykeldele online og oplever tit kunden er usikker på hvilken cykel de skal købe, eller hvilken reservedel der passer netop til deres cykel og hvordan denne udskiftes. osv. osv. Kan klart anbefales da det fjerne meget af den usikkerhed der ligger ved at handle online.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)