Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.DK vs .COM?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor stor en fordel har et .dk domæne i Googles ranking her i Danmark? Kan et .com domæne med dansk content konkurrere med lokale domæner med ca samme linkprofil?

www.google.com

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Sep 16
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt hvad jeg ved, så giver Google som udgangspunkt et boost til .dk domæner når det er tale om dansk indhold.

Jeg tror dog absolut ikke du skal regne det som umuligt at konkurrere med et .com domæne.

Men jo, hvis du udelukkende laver dansk indhold, så vil et .dk domæne være en fordel SEO mæssigt, efter min viden.

Jeg hjælper virksomheder med deres WordPress/WooCommerce udfordringer.
Mine priser starter fra 150 kr. Læs mere på www.emilrauhe.dk.

Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for info Emil,
Jeg overvejer om det at bruge et .com domæne vil give mig for mange udfordringer når jeg skal slå de sider der ranker godt på .dk allerede. Grunden til at overveje .com istedet er at jeg ville kunne ramme bredere via .com domænet ved at målrette flere lande via oversat indhold:

mitbrand.com/dk/koeb-ny-bil/
mitbrand.com/en/buy-new-car/
mitbrand.com/de/neues-auto-kaufen/

Jeg vil dog ikke gøre dette hvis det betyder at min /dk/ version bliver udvandet så jeg ikke ranker effektivt nok her i DK?
Jeg mener at have læst at man skal definere ét sprog/lokalisering for ens site i webmaster tools?
Som bonus info skal det nævnes at der er mega meget konkurrence på de keywords/phrases jeg skal ramme. Geeked
Hvor meget det betyder for en dansk kunde er jeg i tvivl om, personligt er jeg mere tryg ved et site på .dk med mindre vi taler om et af de store brands.

www.google.com

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Sep 16
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan alternativt sætte de forskellige sprog-versioner op med forskellige domæner.

Altså sådan at du både har .com og .dk og andre.

Derefter kan du med hreflang tags fortælle Google, at det er de samme hjemmesider blot med forskelligt sprog.

På den måde vil jeg ikke tro, at den danske version vil halte bagefter andre .dk domæner.

Jeg hjælper virksomheder med deres WordPress/WooCommerce udfordringer.
Mine priser starter fra 150 kr. Læs mere på www.emilrauhe.dk.

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Domæneendelsen har ikke direkte betydning når det kommer til at ranke en hjemmeside. Jeg ville dog altid gå efter .dk til danske hjemmesider. Som dansker stoler vi mere på et .dk domæne og det er typisk det første vi prøver at taste ind.

Mend hensyn til andre sprog er deres egen domæneendelse langt den bedste løsning. Så .no til norsk, .com til engelsk etc. Dette vil også være langt bedre med hensyn til link-building, trust osv.

I øvrigt er det et helt andet game når det kommer til eng vs da. På engelsk skal du gå efter long-tale søgeord, da det ellers vil være stort set umuligt at ranke på konkurrenceprægede keywords med en ny side. Typisk skal du på engelsk gå efter en niche i nichen.

Mit råd er: lav siden på dansk først. Gør den til en succes med gode rankings i Google - gå så først efter andre sprog derefter.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres input. Er der ikke en fordel i at bruge ét domæne i forhold til authority istedet for at prøve at bygge denne op på flere domæner?

www.google.com

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)