Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Speciallavede produkter og markedsføring

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har prøvet og søge på det, men finder intet, måske søger jeg forkert, så prøver herinde:

Hvis man fremstiller speciallavede produkter, f.eks. smykker, har forhandleren så lov til at markedsføre med det, på facebook, instagram osv.? Eller kræver det accept fra køberen først? 

Pft.

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Que?

Tilmeldt 29. Oct 07
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår heller ikke spørgsmålet

 

Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

kan godt se det ikke gav mening - omformulerer lige:

En kunde bestiller et specielt lavet smykke hos mig, og jeg tænker at reklamere om selve smykket, har jeg så lov til det? Eller kræver det en tilladelse fra kunden, da vedkommende har betalt for smykket. Og kan kunden godt gør krav om at jeg ikke må bruge smykket til at markedsføre med på feks Instagram? 

Håber det gav bedre mening. 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at have undersøgt den juridiske del, så får du her min mavefornemmelse.

Når du er den kreative: Hvis en kunde kommer ind i din butik med 5000 kr. og siger "lav en ring med en blomst i", så må du gerne anvende smykket ifm. markedsføring, med midre kunder udtrykker ønske om det modsatte.

Når kunden er den kreative: Hvis en kunde kommer ind med en tegning som du skal følge, så bør du være den som aktive indhenter tilladelse fra kunden.

Men hvis du altid vil have ryggen fri, så spørg om lov, eller endnu bedre: lad det fremgå på dine vilkår, som kunder underskriver ved bestilling (på sociale medier er det sjældent  jura som bestemmer hvad som er korrekt og hvad som ikke er).

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)