Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg slå min enkeltmandsvirksomhed sammen med en større virksomhed??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle I seje Iværksættere.!

Jeg er uddannet bygningssnedker og startede i maj måned min enkeltmandsvirksomhed. Det går rigtig fint, og jeg svømmer i opgaver. Jeg har siden dag ét arbejdet sammen med en større Malervirksomhed og det fungerer rigtig fint. Mesteren er en person jeg har kendt igennem mange år, som jeg arbejder rigtig godt sammen med og som jeg stoler på.

Denne malervirksomhed har nu tilbudt mig, at blive en del af deres virksomhed og starte et ApS op sammen, hvor de ejer 70% og jeg 30%. De ønsker at jeg skal starte en mindre tømrer/ snedker afdeling op, hvilket lyder fint for mig. De tilbyder hele pakken med fast løn, pension etc. og bonus hvis jeg omsætter for mere end planlagt.

Jeg har fortalt at jeg er interesseret, men at jeg skal tænke mig godt om inden vi kan holde et møde. Så jeg har brug for alle de gode råd I kan give mig. Fordele, ulemper, risici og ting jeg skal være særligt opmærksom på.

Særligt det med de 30% har jeg svært ved at gennemskue, hvad det reelt set betyder. Betyder det, at jeg så også ejer 30% at afdelingens overskud? Og vil I mene at 30% er nok?

De bedste hilsener
R
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Overskud er fleksibelt og kan jo styres ved investeringer og lønninger men du ejer 30% af evt udbytte kan man sige.
Du skal først og fremmest have en god ejeraftale før det giver mening, men så kan ingen sige om 30- 50 eller 70% er ret
Ejeraftale: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html  og du skal tage en jurist på din side til udarbejdelse og opstarten

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 07:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvej også om du vil tjene mere ved at gå sammen med din kammerat kontra at have dit eget. Får du en større økonomisk gevinst ved at gå sammen med ham, eller hvad er motivationen ved samarbejdet? 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)