Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varemærkeovertrædelse - HJÆLP!!!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Jeg driver en lille webshop indenfor sundhed-/helbredsbranchen i form af salg af produkter som kan lindre ryg, hånd og fod smerter.

Problemet ligger nu I at jeg er netop blevet kontaktet af en virksomhed i USA med akkurat samme navn som driver en række rehabiliteringscentre i USA (så altså på en måde i samme branche) dog sælger de kun ydelser og ikke produkter som jeg gør. De vil nu have at jeg ændrer navn og domænen i form af salg til USA. 

Dog skriver de selv at de kun har registeret varemærket i USA og ikke et internationalt varemærke - så kan der godt være hold i deres sag? Samt syntes I jeg skal tage fat i en advokat?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 07:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver intet om hvor i verden du sælger dine vare?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mikkelbjensen:

Hej folkens,

Jeg driver en lille webshop indenfor sundhed-/helbredsbranchen i form af salg af produkter som kan lindre ryg, hånd og fod smerter.

Problemet ligger nu I at jeg er netop blevet kontaktet af en virksomhed i USA med akkurat samme navn som driver en række rehabiliteringscentre i USA (så altså på en måde i samme branche) dog sælger de kun ydelser og ikke produkter som jeg gør. De vil nu have at jeg ændrer navn og domænen i form af salg til USA. 

Dog skriver de selv at de kun har registeret varemærket i USA og ikke et internationalt varemærke - så kan der godt være hold i deres sag? Samt syntes I jeg skal tage fat i en advokat?

Tag en snak med https://not-allowed.dk/

Tilmeldt 23. Sep 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg sælger til det meste af verden heriblandt USA :-)

Tilmeldt 23. Sep 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Super tak det kigger jeg på :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du sælger produkter til USA, og de har varemærket i USA, må du selvfølgelig ikke anvende navnet på det amerikanske marked

Så enten skal du ændre navnet for USA, eller også skal du overveje, om det vil være smartest at ændre navnet for hele verden, hvis du leverer world wide.

Du har i hvert fald en tabt sag, hvis du leverer produkter til USA, og dermed krænker modpartens rettigheder, som du endda er bekendt med nu. 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)