Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Emballage med logo

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg leder efter en udbyder af emballage, til så god en pris som muligt.

Hvis en ordre på 10.000-25.000 stk. er hvad der skal til for at sænke prisen betydeligt, vil jeg kraftigt overveje det. Leder dog ikke nødvendigvis efter så mange :)

Det drejer sig om isbægre og kaffekrus med logo. Det skal være "bæredygtigt", lavet af genanvendelige / nedbrydelige materialer.

Derudover leder jeg også efter bæredygtigt emballage til take-away mad. Uden logo.

Kan det betale sig at kigge uden for landets grænser?

Alle inputs vil være en fantastisk hjælp.


Vh Anders
Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan bestemt betale sig at kigge ud af landet. Spørgsmålet er bare om det lever op til fødevarestyrelsens krav - jeg driver ikke selv fødevarevirksomhed. Du kan få 50.000 stk billigere end du kan få 10.000 stk i Danmark. Det her var bare en hurtig søgning https://www.alibaba.com/product-detail/Eco-Friendly-customise-logo-Frozen-Yogurt_62428301278.html?spm=a2700.galleryofferlist.normal_offer.d_title.95b253e4Bis5mV&s=p

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Blomse:
Du kan få 50.000 stk billigere end du kan få 10.000 stk i Danmark

Har du måske overvejet hvorfor det forholder sig sådan ?   I Danmark er der punkafgift på engangsservice, hvilket er med til at fordyre produktet væsentlig. den vil du ikke slippe for ved en import.  I øvrigt stiller EU nogle krav til at fødevarekontaktmaterialer skal være godkendte - nok ikke ligefrem noget kinesere går op i, i øvrigt kan man da ikke kalde produktet  bæredygtigt hvis det produceres på den anden siden af jordkloden.

Fra 1. januar 2020 er afgiften kr. 57,60 pr. kg. (ex moms) på engangsservice.

Tilmeldt 29. Aug 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Tusind tak for svar og link. Det vil jeg undersøge nærmere.

Virker til at firmaet er kinesisk. Spændende at finde ud af hvad levering så vil koste. Og om fødevarestyrelsen er tilfredse selvfølgelig :)
Tilmeldt 29. Aug 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ravn

Ja at få det produceret i EU giver meget mere mening på den front. Det virker også til at de danske udbydere benytter sig af disse leverandører.

Jeg må undersøge det med punktafgift nærmere. Det kan jo måske stadig godt betale sig - altså økonomisk :)

Mht. fødevaresikkerhed.. så tænker jeg om ikke de kinesiske fabrikker har rykket sig, også på det område? Pågældende leverandør virker da til at have nogle certifikater af en eller anden art tilknyttet produktet..
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Kbh:
? Pågældende leverandør virker da til at have nogle certifikater af en eller anden art tilknyttet produktet..

Tjahh certifikater kan du købe på ethvert gadehjørne i Kina, de er intet værd uden den bagvedliggende dokumentation og en seriøs gennemgang af denne. I øvrigt er det ene og alene dig som importør der er ansvarlig for at produktet lever op til gældende lovkrav.   

Men hvordan er det lige bæredygtighed når kineserne har en meget lempelige tilgang til miljøregler - der er sgu en grund til at kinesiske vare er billige!  I øvrigt man man undres over så mange lukker øjnene for at de rent faktisk handler med et diktatur - men hvad gør man ikke for at spare lidt  penge ;-)  

Tilmeldt 29. Aug 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen du har da sikkert ret mht. de certifikater..

Jeg har nu ikke nødvendigvis bestemt mig for at købe emballage fra Kina! :) derfor synes jeg stadig det er spændende at undersøge min problemstilling grundigt.. sjovt at se HVOR mange penge man kan spare. I en mindre bestilling som denne, er det jo så nok ikke alverden uanset hvad.

Men ja, man kan da hurtigt blive fristet af tanken om at spare penge, særligt som nystartet med likviditetsudfordringer. Når det så er sagt, så undsiger det jo ikke en for at forholde sig til etik og moral :)

Tilmeldt 29. Aug 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Måske andre kan anbefale nogle fra Danmark, eller EU? :)

Jeg har selv kigget nærmere på ToGoTryk
Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var ikke lige klar over hvor stor punktafgiften var, men det ændrer ikke på om det stadig kan svare sig.

Punktafgiften vil være ca. 9216kr ved 50.000 stk.

dvs. man nok ender omkring 30.000kr for 50.000stk inkl. fragt, import mm. Sammenlignet med Letusprint som er første resultat på Google, får du ca. 25.000 stk for 30.000kr. Man har stadig sparet en masse penge sammenlignet med prisen i Danmark. Selvfølgelig kan man stille spørgsmålstegn til fødevarereglerne og som jeg sagde i mit første post, så ved jeg ikke meget på det område. Men der er bestemt mange penge at hente her, hvis man blot får det undersøgt ordentligt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Anders Kbh:
? Pågældende leverandør virker da til at have nogle certifikater af en eller anden art tilknyttet produktet..

Tjahh certifikater kan du købe på ethvert gadehjørne i Kina, de er intet værd uden den bagvedliggende dokumentation og en seriøs gennemgang af denne. I øvrigt er det ene og alene dig som importør der er ansvarlig for at produktet lever op til gældende lovkrav.   

Men hvordan er det lige bæredygtighed når kineserne har en meget lempelige tilgang til miljøregler - der er sgu en grund til at kinesiske vare er billige!  I øvrigt man man undres over så mange lukker øjnene for at de rent faktisk handler med et diktatur - men hvad gør man ikke for at spare lidt  penge ;-)  

Skal vi ikke gennemgå alle dine ting i hjemmet, bilen, cyklen, kontoret osv.? Tænker, at der vil være et pænt antal med ordlyden "made in China".

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)