Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Woocommerce ordre numre??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 20
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står med det problem at når en kunde har haft nogle ting i kurv og er gået til kassen men er hoppet fra, har woocommerce alligevel lagt ordren?? Hvorfor gør den det uden at der er modtaget betaling? I woocommerce står der bare "Afventer betaling" eller "Annulleret". Dette gør at mine ordrenumre springer vildt meget fordi ën eller flere kunder har været inde i kurven men er hoppet fra..

Hvad kan man gøre ved det?

Jeg har også betaling med EAN, men når en kunde vælger EAN som betalingsløsning bliver jeg ikke underrettet. Ordren ligger bare som afventer betaling men ikke synlig fra Woocommerce kontrolpanel.

Hvis der er nogen som kender en til løsning eller et alternativ vil det være en kæmpe hjælp!

Jeg bruger Swiipe payments og Shipmondo i checkouten!

Mvh

Nemme

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nemme,

Woocommerce afventer kundens betaling/færdiggørelse af ordren.

Dette tillader dig for eksempel at sende en “abandoned cart”-email til kunden, såfremt du har samtykke hertil.

Du kan bruge et plug-in såsom https://wordpress.org/plugins/woocommerce-sequential-order-numbers/ som vil give dig mere lineære ordrenumre, men ikke-færdiggjorte ordrer vil stadig ligge i dit ordreflow indtil du enten sletter dem, eller kunden færdiggør sin ordre.

Mvh. Lars

Tilmeldt 18. Jun 20
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar!

Det er det plugin jeg bruger! Men problemet er at når den gemmer en ordre optager den et ordre.nr. hvilket i længden kan blive mange ubrugte ordrenumre!

Hvis den ordre slettes vil det ordrenr så blive genbrugt eller hvordan?

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nemme,

Nej, det ordrenummer vil i så fald være tabt, med mindre du nulstiller dine ordrenumre en gang om året eller lign.

Det har dog i realiteten ingen betydning.

Mvh. Lars

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nemme,

Hvorfor er det du ikke vil have at den skal oprette ordrenumre?

Mvh. Anders

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Tilmeldt 18. Jun 20
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det skal den også men den skal ikke oprette et ordrenr på en ordre som ikke er lagt. Problemet er at Shipmondo kan ikke kende forskel på om ordren er lagt eller om kunden er hoppet fra lige inden betaling, og det har skabt nogle problemer når jeg håndtere mine ordre i shipmondo.

Jeg bruger også et plugin der gør det muligt for kunden at betale med EAN-nr, men når de så har lagt ordren kan jeg ikke se den under nye ordre.. Ordren ligger sig i den kategori der hedder Afventer betaling? kender i til det problem?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Shipmondo har en indstilling så du kan vælge at kun "Gennemførte" ordre bliver hevet over. Prøv at snak med deres support, eller kig i deres dokumentation om du kan finde det der - jeg kan ikke lige på stående fod huske hvor indstillingen er gemt.

Jeg kender desværre ikke umiddelbart til det EAN-betalings-plugin.

Mvh. Anders

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)