Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af Holdingselskab og ApS når den ene part bor i Spanien

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Faxe
Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har i dag et enkeltmandsselskab og har et tæt samarbejde med en samarbejdspartner, som bor i Spanien. Vi har aftalt at min samarbejdspartner skal være medejer af firmaet og vi vil derfor oprette et ApS hvor min samarbejdspartner så skal eje halvdelen, men hvordan er det bedst at gøre? 

Jeg opretter et holdingselskab, som ejer min halvdel, men hvordan er det bedst at gøre mht. min partner. Er det at oprette et dansk holdingselskab, som ejer min kommende partners halvdel af firmaet eller er det bedre at eje det gennem et spansk firma eller som privatperson, når man er bosiddende i Spanien? 

Mvh
Kim

Tilmeldt 20. Mar 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Spansk holding. Udbytte fra Dansk ApS til Spansk Holding er uden udbytteskat/uden withholding tax.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

grossist334:

Spansk holding. Udbytte fra Dansk ApS til Spansk Holding er uden udbytteskat/uden withholding tax.

i baghovedet ligger et eller andet med - at loven idag kræver national sambeskatning for ex udbytte uden udbytteskat - men vent på andre. Der er klart skellelinje mellem national og international sambeskatning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)