Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Låne penge til voksende varelager

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 17. Sep 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg startede min virksomhed i foråret med salg af rideudstyr på nettet, sidenhen er den fysiske butik kommet til 15/06. Alene fra juli-august vækstede omsætningen 24%. Vi står nu i den situation, at for at vi kan blive ved med at servicere den stigende efterspørgsel, så er vi nød til at udvide varesortimentet. Jeg har pt. Et varelager på 300.000 som der ikke er lånt til. Jeg kunne godt tænke mig at udvide med tilsvarende 300.000. Men min egen lille sparekasse er meget forsigtig, og har ikke lyst til at låne ud, før virksomheden er mindst 5år gammel.
Kender i nogen andre mere velvillige banker?
Eller øvrige lånsteder, hvor man ikke bliver snydt.
På forhånd tak
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lad os lige høre om du evt. kan stille nogen sikkerhed for de 300.000 DKK du ønsker at låne.  Har du nogen ide til rente niveauet du ønsker at betale?

Tilmeldt 17. Sep 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Altså jeg kan jo stille sikkerhed i de 300.000 jeg i forvejen har varelager for. Jeg har også både bil og ejendom. Så sikkerhed burde ikke være problemet.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

ingedoll:
Altså jeg kan jo stille sikkerhed i de 300.000 jeg i forvejen har varelager for. Jeg har også både bil og ejendom. Så sikkerhed burde ikke være problemet.

der er mange ting i det

Sikkerhed i varelager - det eksisterende - og evt det nye - er jo kun noget værd, hvis den der har sikkerheden kan få dette overdraget ved manglende betaling OG kan sælge det. Det kan investor og bank jo ikke - så det har kun værdi for långiver - hvis det umiddelbart kan overdrages til långiver OG kan sælges af denne

Bil og ejendom er vel så privat - og her kan privat sikkerhedsstillelse giver langt mere og burde prøves mod banken først og fremmest

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Selvfølgelig kan man bruge sit varelager som sikkerhed, det gør de fleste detailvirksomheder. At sige noget andet er noget vås.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

ingedoll:
Altså jeg kan jo stille sikkerhed i de 300.000 jeg i forvejen har varelager for. Jeg har også både bil og ejendom. Så sikkerhed burde ikke være problemet.

Hvis du har en ejendom, så tag et lån i friværdien i stedet for. Uanset hvad, så vil du altid ende med at kautionere for gælden personligt. Så er det langt bedre med et lån kontant til 4% i rente til firmaet end at slås  med bankerne. Det giver dig mere frihed.

Banker gør intet med risiko mere. Så hvis din egen bank ikke er med på den, så finder du nok heller ikke nogen andre, der er.

Held og lykke (og superflot med din butik!)

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth Jønsson:

Selvfølgelig kan man bruge sit varelager som sikkerhed, det gør de fleste detailvirksomheder. At sige noget andet er noget vås.

Nej, det gør de fleste detailvirksomheder ikke. De er ofte blevet tvunget til et virksomhedspant i en periode, hvor de havde behov for likviditet og fik bevilget en kassekredit i banken. Men banken ville ALDRIG starte med at tage et virksomhedspant - i løbet af firmaets første 1-4 leveår. 

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du er helt forkert på den, det sker i masser af tilfælde. ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Jønsson:

Du er helt forkert på den, det sker i masser af tilfælde. ;-)

Den kan i nok ikke blive enige om men jeg er sten sikker på du er galt ude. JA masser af detail stiller sikkerhed i varelager for enhver form for kassekredit . INGEN af dem får et ny lån ved at stille et nyt lager som sikkerhed - men bliv i troen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hun stiller jo ikke bare sikkerhed i hendes nye varelager, men med både det nye og det gamle. Så det er lige præcis det andre også gør. At du ikke tror man kan det, siger lidt om din tilgang John ;-)

Man kan sagtens få lån via sikkerhed i ens varelager, selvfølgelig skal man jo kunne fremvise budgetter, samt at det faktisk går bedre end forventet ifølge budgetterne, som banken jo har set, da du jo plejer at sige at banken jo skal se businessplan, budgetter sov. for at have en konto :-)

Så jo, hvis trådstarter har vist at virksomheden er sund, og vækster mere end budgettet, så er virksomhedspant i varelageret en megt normal procedure:-)

Hvis alle var så negative i sine svar, så ville vi ikke have vækstvirksomheder i dk ;-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)