Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

salg fordelt i privat og som virksomhed om moms

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Aug 17
Indlæg ialt: 72
Fra  DeAppFuuel Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kom til at tænke på: Hvorledes der tælles sammen i fortjeneste i forhold til om man har tjent over de 50.000 der gør en momspligtig

da mit salg både omfatter privat salg af billedekunst, salg af tegneserier og firma salg som er salg af min app 'det sån' det er med BURE'

det er jo et software firma

men hvad er reglen egentlig er det samlede indtægter indtil de 50000 og når mit billede kunst salg og tegneserie salg er privat hva så hvis det er det der kommer først til at tjene 50.000 hvordan fungere så at registre moms når det ikke er under et firma

eller fungere det således at da jeg er registret med et software firma med cvr at alle mine salg skal tælle som firma salg selvom det ikke har noget med software at gøre??

Håber jeg får svar fra en der ved det med sikkerhed ellers er jeg bare nød til at kontakte skat.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 05:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er du har misforstået, det er tale om omsætning og ikke indtjening.  Du skal lade dig moms reg. Så snart du kan se at du vil få en omsætning på 50.000 DKK indenfor en 12 måneders periode dvs. at omsætter du for ca. 4.200 om måneden skal du lade dig moms reg. med det samme.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 07:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Der en speciel grænse, når du er kunstner der laver egne værker. Der er grænsen, vidst nok 300.000 kr. i omsætning før du SKAL registrere dig for moms. Du kan dog frivilligt gøre det inden.

Omsætter din App, og Tegneserier, for mere end 50.000 kr., skal du også momsregistreres.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Først er grænsen 50.000 kr OMSÆTNING på en hver 12 mdr periode frem og tilbage regnet - ellers moms + mulig bod af alt

Dernæst kan vi ikke her afgøre om du kan være kunstnermoms for salg af billedkunst men har du CVR er der ikke noget der hedder - privat salg af andet end dit eget indbo - al andet erhverv hører så med derunder og i samme 50 t grænse. Billedkunst - hvis det er egne originaler kan være momsfrie op til 300.000 reg grænse men anden billedkunst kan sagtens være momspligtig

Samme med tegneserie, som nok jo er en vis mængde af samme og vil være momspligtig og IKKE kan ligge privat når du har CVR og med al sandsynlighed er med i 50 t momsgrønsen ganske som dit software er

Det er forskellige brancher men så snart du har CVR og foretager et kommercielt salg så skal alt ligge under det og ikke noget privat og noget i firmaet hverken for momsgrænse - eller for regnskabet

Du kan og må ikke trække moms fra for udgifter i forbindelse med kunst der måtte være momsfrit - har du begge dele er noget så med og noget uden moms ind og moms ud - og delte udgifter (ex printerpapir) skal deles løbende i % i forhold til oms og 31/12 være den præcise procent

SÅ ja-  alle dine erhvervsmæssige salg (i princip alt andet end privat indbo) er firma salg når du har CVR

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Aug 17
Indlæg ialt: 72
Fra  DeAppFuuel Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde godt en mistanke om at det altsammen talte som firma salg det er jo ikke fordi at det er registret som software firma at det kun er software opbejter der medregnes det ville være noget rod hvis man havde firma men på sammetid også tjente privat kr men vil det sige at jeg har geven forkerte oplysninger til skat da jeg oplyste mit billede salg og noget tegneserie salg som privat og hvad skal jeg gøre for at få rettede det så langt tid efter jeg har gjort det.

Heldigvis er det så få kr at jeg ikke skulle betale mere i skat eller ikke skulle have det tidliger beløb modtaget tilbage i skat formindskede så skat bære vel over med det og kan se det som en bégynder fejl. Men der var lidt tvetydigheder derude hvorvidt mit firma som software firma kun  stod som salg af min app og det andet var privat salg

det er bare en dum fejl heldigvis var jeg opmærksom på det og fik det hermed bekræftiget

og egentlig er jeg ikke i tvivl men retro gamle tegneserier det kommer ikke til at tælle som indbo salg el hva nej vel hvad kunne så tælle som indbo salg

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)