|
På humac.dk kan man købe en computer på delbetaling. Lånes foretages dermed gennem Santander Consumer Bank. Dette er også muligt, hvis man i bestillingsprocessen angiver, at man er erhvervskunde og opgiver virksomhedens navn. Men lånet optager man jo umiddelbart som privatperson, altså på ens CPR-nummer. Hvis man er personligt ejet virksomhed, må man så trække udgiften til sådan en computer fra i moms og skat? Man skal selvfølgelig købe computeren med henblik på at bruge den i virksomheden og lave fordeling af momsen (evt. 50/50) hvis computeren også bruges privat. Men jeg tænker på, om der noget i vejen for at trække udgiften fra, når lånet er givet til privatperson? Er der nogen der har noget indsigt i dette? |
Vent på andre- men udgangspunktet for momsfradrag er altid, at fakturaen skal være udstedt til ens CVR (med mindre det er omk inden opstart) og det ville jeg mene var samme krav for selve udgiften - Hvilken konto du betaler fra er underordnet og jeg kan som heller ikke se problem i at lånet er til privat person MEN i at faktura er udstedt til andet end dit CVR ville jeg kunne se give problem
Jeg fik selv ex klart nej til at trække internet fra i virksomheden, hvis ikke regningen var udstedt til mit CVR - selv om man som udgangspunkt må trække nødvendigt internet i hjemmet fra - men skriftligt svar om, at hverken moms eller udgift kunne trækkes fra, med mindre fakturering skete til CVR
vent på andre - eller skriv og spørg skat hvis ikke andre kommer med klart andet
vh John Hannover
Bliv gratis medlem