Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varemærkeloven

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 1. Nov 18
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvordan forholder det sig nu om dage med at bruge almindelige navne og personnavne i sit virksomhedsnavn - er det tilladt at bruge både et almen navn og ét af sine egne personnavne på en gang som sit virksomheds navn - jeg påtænker at oprette en virksomhed der evt. kunne hedde Bjørn'n rengøring. Men er dette tilladt uanset om andre hedder det samme eller lignende?

Jeg ville desuden før evt. kalde min kommende virksomhed for PIHL rengøring, men det er jeg noget tilbageholdende med, da jeg er i tvivl om dette er tilladt. 

Med venlig hilsen

Bjørn

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er tilladt at anvende sit eget navn, såfremt det er et navn, du hedder. 

Se denne sag og dom

https://www.dr.dk/nyheder/penge/lego-vandt-over-lego 

Men du må ikke hedde Bjørns rengøring, hvis der findes et firma med det navn. Så må du kalde dig rengørings Bjørn eller Bjørns Rengøringsservice eller lignende :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Søborg
Tilmeldt 1. Nov 18
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay.

Hvad angår almindelige ord som sit virksomhedsnavn, fx: Rengøringsvirksomheden, Rengøringsservice, Vinduespudsnings virksomheden etc, må man vel gerne hedde uanset om andre virksomheder hedder det samme?

Med venlig hilsen

Bjørn

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjørn:

Okay.

Hvad angår almindelige ord som sit virksomhedsnavn, fx: Rengøringsvirksomheden, Rengøringsservice, Vinduespudsnings virksomheden etc, må man vel gerne hedde uanset om andre virksomheder hedder det samme?

Ja dem må du gerne anvende, så længe ingen andre hedder det samme. Så du skal vælge en kombination af dit navn og et alment ord, som andre ikke har anvender på nuværende tidspunkt. 

Her kan det anbefales, at du søger lidt på de forskellige ord i www.cvr.dk da du her hurtigt kan se, hvilke kombinationer, som andre anvender pt :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)