Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af løn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Sep 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 03:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Er så småt ved at nå det punkt i mit fritids iværksætterprojekt hvor jeg er klar til at udbetale løn. Jeg har registreret min virksomhed som arbejdsgiver og har været inde at snuse på Skats tast selv lønsystem.

Er først tilmeldt letløn fra oktober af, hvilket jeg forventer vil være nemmere, men håber i kan hjælpe mig så jeg måske også kan få løn i denne måned.

Inde på Skats system kom jeg ind på indberette systemet, hvor jeg skrev CPR nr og registrere medarbejderen med nr. osv.

Dernæst kom jeg til menuen hvor jeg selv udfylder lønnen, A-Skat, ATP osv.

Skal jeg bare sørge for at indtaste lønnen, de 37% i A-skat og 8% ATP. Hvad sker der efter jeg har trykket næste? (Har ikke været kommet så langt, da jeg var bange for at låse mig fast om noget jeg ikke havde helt styr på)

Hvordan ender det med at jeg betaler det jeg skylder i skat og ATP og løn. Sker noget af det automatisk (min erhvervskonto er nemregistreret) eller skal jeg så bare bruge min erhvervskonto og overføre, så snart det er godkendt.

Vh. Chazy
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du er med på at man ikke har løn i virksomhed - som personlig virksomhed, kun som f-eks ansat ejer af selskab

Du skal ikke taste skatteprocent - alene lønnen brutto samt andre felter som du ser som påkrævede - du kan bruge deres test system. Skatten skal dit selskab tilbageholde og indbetale og er det tilmeldt korrekt, mener jeg også via letløn det opkræves, ellers skal der bruges FI kode  men brug dog et lønsystem hvor du får lavet overførselservice af løn til dig selv og af skat, AM bidrag og korrekt ATP osv anmeldelse. F.eks visma dataløn

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Sep 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar. 20kr pr lønseddel er ikke det værste, så kan jeg egentlig bare udbetale det hele i en omgang.
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke gennemskue, om du HAR en eller flere ansatte?

For son John siger, skal man ikke udbetale løn til sigs elv (med lønseddel) hvis man har en enkeltmandsvirksomhed.

Jeg bruger LetLøn til at udbetale løn til mine medarbejdere. Det er gratis og ikke så svært, når man lige kommer ind i det.

Husk at man nu også selv skal inberette/indbetale feriepenge hver måned.

Fra København K
Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 112
Fra  Visma DataLøn A/S Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Chazy,

Når, og hvis, du har tid, så vil jeg rigtig gerne hjælpe dig med at finde den lønløsning der passer bedst til dig og din virksomhed.

Du kan ringe til mig på tlf. 4282 2226.

Med venlig hilsen

Tine Heilskov Henriksen

DataLøn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)