Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af enkeltmandsvirksomhed/CVR oprettelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Sep 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er,

Jeg i fuld krig med at arbejde på min kommende webshop, som er ved at være i den fase, hvor jeg skal have produkter smidt ind, opsat nogle integrationer mv.

I langt de fleste tilfælde kræves det, at jeg oplyser CVR for at kunne få adgang/køb til ovenstående.

Når jeg går ind og ansøger om CVR og forhåbentligt bliver godkendt efter x antal dage, skal jeg så allerede fra dag 1 melde på borger.dk hvor meget jeg regner med at komme til at tjene? Og får jeg så de her 10 rater af skat smidt efter mig med det samme?

Jeg ønsker nemlig stadig at bruge tid på at gøre min shop, og en masse andet klar, inden jeg overhovedet går i luften.

Og så at skulle stå og betale skat allerede nu, inden jeg overhovedet er startet på at få kunder ind, virker lidt skræmmende. Det holder mig tilbage i et større omfang, at jeg ikke har CVR, så jeg kan komme videre inden jeg går live.
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke betale noget nu. Du kan selv rette din forskudopgørelse.

Du skal i hvert fald ikke laver noget som helst på borger.dk

Eneste du skal huske er, at (nul)indberette moms indtil den 1 marts 2021. Det gør du på skat.dk logge ind som erhverv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

MiloB:
år jeg går ind og ansøger om CVR og forhåbentligt bliver godkendt efter x antal dage, skal jeg så allerede fra dag 1 melde på borger.dk hvor meget jeg regner med at komme til at tjene? Og får jeg så de her 10 rater af skat smidt efter mig med det samme?

nej du skal forskudsregistrere og så går dit fradrag du bruger på løn ned til at dække skatten og har du ikke løn, så får du opkrævninger svarende til forventet indtægt

Du kan godt sætte et 0 fra start og rette op som året går - men angiver du ikke, så kan skat fastlåse et resultat og kræve skat af det og det kan være et noget større beløb end du har lyst med - så bare forskudsregistrerer ærligt - også 0 hvis det er det du forventer.
Er du igang med CVR momsreg inden 30/9 vi du skulle indberette moms for 3 kvartal 2020

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Sep 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Jeg har også et fuldtidsarbejde ved siden af, ja.

Vil det så sige at jeg først skal betale skat når jeg skriver på min forskudsopgørelse hvad mit forventede overskud vil blive i det indeværende kalenderår?

Og så nulindberette indtil der rent faktisk er noget at indberette.

Anbefaler I at så snart jeg modtager CVR, at jeg så går ind og forskudsregistrerer et 0 i forventet overskud for året med det samme, eller venter med at gøre dette til jeg går i luften med webshoppen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

MiloB:

Tak for jeres svar.

Jeg har også et fuldtidsarbejde ved siden af, ja.

Vil det så sige at jeg først skal betale skat når jeg skriver på min forskudsopgørelse hvad mit forventede overskud vil blive i det indeværende kalenderår?

Og så nulindberette indtil der rent faktisk er noget at indberette.

Anbefaler I at så snart jeg modtager CVR, at jeg så går ind og forskudsregistrerer et 0 i forventet overskud for året med det samme, eller venter med at gøre dette til jeg går i luften med webshoppen?

ja forskudsregistrer 0  da skat ellers kan sætte et standard tal - fastholder du så 0 og det viser sig ikke at stemme, så vil skat kunne låse forskud fremover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)