Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To virksomheder under samme CVR? (enkeltmandsvirksomhed)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen 

Jeg ejer en enkeltmandsvirksomhed der består af en webshop, og det går super godt. Jeg har nu besluttet mig for at kaste mig over et nyt projekt, som vil være en virksomhed der sælger fødevarer, hvilket er meget langt fra min nuværende virksomheds forretningsområde. 

Det eneste problem er, at jeg ikke kan oprette to enkeltmandsirksomheder. Jeg er ikke klar til at indskyde 50.000 og lave et selskab. Bør jeg oprette begge virksomheder under samme cvr på trods af forskellighederne? Vil dette bringe komplikationer? Er der nogen der har nogle andre forslag? :-)

Med venlig hilsen

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det må du godt, du tilføjer bare i virk en ekstra branche.

Tilmeldt 14. Jun 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis som ovenstående person har skrevet. Bare husk at der kommer to moms indberetninger da du vil sætte det med to SE nr. Bare så du ikke får bøder 🙂

Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Mange tak for de gode svar :-) 

 

Kan bogføringsprogrammet så laves så det skelner mellem de to og adskiller regnskabet? :-)

 

Vil jeg kunne kalde den et seperat navn officielt?

 

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

bogføringsprogrammet skal være indrettet til det - med afdelingsregnskab/dimensioner - ellers kan det ikke Det er ikke alle der kan det - economic can

Ved to SE og separat moms vil man ofte skulle køre to profiler

Navn vil altid i princip være dit CVR hovednavn og nr - men du må gerne hedde "gardinsnedkeren v Peter xx" og webshoppen v peter xx

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det gode svar :-) 

Hvad nu hvis firmaet hedder "webshop" og jeg gerne vil kalde det nye SE for "mad". hvordan vil dette kunne skrives?

Tilmeldt 14. Jun 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville blive noget forvirrende 🙂

Men f.eks

SE 1 webshoo

SE 2 mad

Ved ikke helt om jeg forstpr dit spørgsmål

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

f.eks dit navn - eller CVR nr og navn - efterfulgt af Webshop - og den anden Mad - 

Det vel lidt i stil med Maersk oil, Maersk Air osv - dit normalt CVR navn og CVR efterfulgt at det du vil lave

Pas nu på ikke at overkomplicer også - du skal måske ikke nødvendigvis ud i to SE fra start  - to regnskaber - to momsregnskaber og indberetninger - når godt må være Piratos (hvis du hed det) webshop og pirator mad i samme SE

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os sige at min nuværende enkeltmandsvirksomhed hedder "webshop". Jeg vil nu gerne lave et nyt SE. Den skal hedde "mad". Jeg ville helst foretrække hvis den ikke hed "Webshop v. mad". Altså at man kunne give den sit eget selvstændige navn? 

Derudover læste jeg en anden trådAmino, hvor der er en der skriver, at man skal indberette moms hver mpned når man laver SE. Kan dette virkelig passe?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

En personlig virksomhed hedder det navn dit CVR hedder og ikke to forskellige navne - i princip dit eget navn eller hvad du har kaldt den - efterfulgt af whatever uanset hvad du helst ville have -. CVR er vigtigst og styrer  -Ellers kan du stifte ApS og have egentlige binavne men personlig virksomhed er ejerens som udgangspunkt - Dit URLnettet kan hedde helt hvad du vil (bare ikke noget der indikerer ApS eller tilsvarende), bare skal det faktiske navn og CVR fremgå

Personlig virksomhed har ikke binavne muligt - men din shop på nettet må hedde hvad du vil, bare dit virksomheds navn og CVR fremgår - og det vil så være ens på begge

Jeg mener ikke det er månedlig moms grundet to SE men det er to egne momsregnskaber og så et samlet regnskab siden til skat -

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)