Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgår Jeg topskat?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har det luksusproblem, at Jeg i år bevæger Mig et pænt stykke topskattegrænsen, bestående af lønindkomst + egen virksomhed.

Den åbenlyse mulighed for at undgå topskatten er at bruge virksomhedsskatteordningen. Dog vil Jeg grundet stort indskud af private midler, stå med mange penge bundet på indskudskontoen.

Alternativt lave ekstraordinære indskud på pension. Findes der øvrige andre muligheder for at kunne optimere skatten?

Jeg kan også bide i det sure æble, tage personskatten, og start næste 2021 fra 0, så at sige, når det gælder private indskud.

Det bringer mig videre til 2. spørgsmål. Hvordan undgår Jeg evt. fremadrettet en stor indskudskonto. Vil eks. optage lån i virksomheden være et alternativ, til at indskyde private midler?

Karditech driver affiliate hjemmesider omkring om bl.a. billigt bredbånd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Karditech:
Den åbenlyse mulighed for at undgå topskatten er at bruge virksomhedsskatteordningen. Dog vil Jeg grundet stort indskud af private midler, stå med mange penge bundet på indskudskontoen.
her må du tænke på risikoen for at ting går galt og penge tabes for eller vil indskuddet jo ikke påvirke

Karditech:
Alternativt lave ekstraordinære indskud på pension. Findes der øvrige andre muligheder for at kunne optimere skatten?
pension er for mig det oplagte middel

Karditech:
Det bringer mig videre til 2. spørgsmål. Hvordan undgår Jeg evt. fremadrettet en stor indskudskonto. Vil eks. optage lån i virksomheden være et alternativ, til at indskyde private midler?
vent på andre - jeg tror ikke jeg forstår hvordan du mener det gør en forskel  - indskud indgår på mellemregning og skal så bare - om jeg husker ret - føres på en separat konto i forhold til den normale hæverækkefølge konto
Vent på andre - men jeg tror måske du ser et problem i indskuddet som ikke er

Husk også, at VSO jo ikke giver stor mening, hvis du fast har beløb du ikke kan hæve - så får du bare mere og mere stående som rammer topskat hvordan du end agerer  modsat hvis du bruger det til at udligne svingende resultater - Her er rate/livrente et meget klart svar - hvor der tilmed er ekstra fordele i ekstra ligningsmæssigt fradrag når du nærmer dig pensionsalderen 

Somme tider skal man måske også - uanset lønmodtager eller kombi - sige Hurra jeg er i topskat - hvis ikke pension er tiltrækkende

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar

De penge der står på indskud, kan så vidt Jeg forstår ikke hæves før al overskud og opsparet overskud er trukket. Så, såfremt at Jeg skulle have brug for pengene, i privatøkonomien, er de bundet så længe der er overskud.

Jeg har som sådan ikke haft det store overskud, som man kunne foranledes til at tro. Problemet opstår, fordi Jeg sidste år har haft et tilsvarende underskud, da Jeg her havde udgifter, som først giver overskud her i 2020. Så det samlede overskud 2019 og 2020, ville lande lige omkring topskattegrænsen. 

Helt enig omkring VSO, hvis man har fast beløb, der ikke kan hæves. Dog ved man jo ikke, om aktiveten i virksomheden falder på et senere tidspunkt, eller om man skulle gå fra kombi til 100% selvstændig og dermed kunne have gavn af opsparet overskud. Desuden er det jo heller ikke skidt, at opspare overskudet, hvis man ønsker at geninvestere pengene.

Karditech driver affiliate hjemmesider omkring om bl.a. billigt bredbånd.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)