Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investoreraftale hjælp

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Sep 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej amino bruger.

Total nybegynder i investorer.

Jeg søger hjælp til at få udarbejdet en aftale, har en udlandsk investorer til mit projekt, og han ønsker jeg kommer med til oplæg der overholder den danske lovgivning.
Han ønsker en procentdel af det årlige overskud havde selv tænkt 10-20 procent, alt efter hvordan og hvorledes, har ingen ønsker om at sælge firmaet når det kommer op og køre.

Men hvem og hvordan skal jeg få hjælp til udarbejdelse af det.

Mvh ny herinde
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46437
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville gå til erhvervsjurist - Sådanne aftaler er ofte meget specifikke fra tilfælde til tilfælde - Lov er relativ nem men indhold svært

At basere på 10-20% overskud kunne mange investorer være skeptiske med, da overskud jo er elastik i metermål, med mindre der sættes meget klare regler for hvad du må gøre med dit overskud løbende - Det er vigtigt, du afstemmer, inden der laves aftale rent formelt, hvad jeres forventninger er. Hvis investor vil eje og du ikke vil sælge - og om 10-20% af overskud har samme forventning hos investor som hos dig og hvordan investeringen sker, når det ikke er køb af andele - også i forhold til om du har selskab eller personlig virksomhed - må den f.eks afklares inden man bruger juridiske kræfter - men omvendt- de spørgsmål vil en god erhvervsjurist normalt også selv tage op inden han skribler noget ned

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Sep 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay tusind tak, havde skrevet en mail til ham om hvad han havde af ønsker i forhold til procenter af overskud og ejerskab.
Og har lige fået svar på mail.
Han ønsker 40% af overskuddet og 0% ejerskab.

De resterende 60% skal jeg bruge i firmaet.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)