Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af indskudskapital i Holdingselskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer, 

Jeg er lidt ny i det her, og vil høre om i kan være mig behjælpelige med nogle simple spørgsmål.

Jeg har et Holding selskab, som jeg har indskudt 50.000 og stiftet et driftselskab (ApS)

Jeg skal nu indberette årsregnskabet for Holdingselskabet på Virk.dk, men er i tvivl hvor jeg skal lave modposteringerne. 

Jeg har indskudt 50.000 i holdingselskabet

jeg har trukket 40.000 ud af holdingselskabet til driftselskabet

Der en del renter trukket på kontoen i holdingselskabet.

Jeg tænker de 50.000 skal bogføres som K under passiver på registreret kapital, men hvor skal de modposten være i resultatopgørelsen?

og de 40.000 skal jeg debitere dem under langfristede gæld eller kortfristet gæld? og hvad med renterne. ?

Er der nogle der kan hjælpe mig med en opstilling af bogføringen?

På forhånd tak for jeres hjælp.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes du burde lade en proff stille det korrekt på - der er faldgrupper- også om du ex husker lovpligtig arbejdsskade forsikring skal omfatte dig (eller hvem det er) som direktør i holding uanset løn eller omsætning - som ellers kan få bod på 5000 kr - Risiko for opdagelse stiger efter som S taler om at ville opkræve noget af Arnes pension via skat på den type forsikring - men der kan også, specielt i drift være skattereguleringer der skal foretages

Indskud 50 t bogføres som 50 t bank - mod anpartskapital i egenkapitalen - og stiftelsen af drift bliver så 40 t bank mod 40 t værdi af anparter i datter - intet af det i resultatopgørelse men alene i status

Renter er vel normalt kortfristede og hører til drift som renteudgift mod kortfristet gæld - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)