Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nævne fodboldklubbers officielle navne ifb. med plakater?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg har prøvet at undersøge hvorvidt det skulle være lovligt eller ej blot, at nævne fodboldklubbens navn på en plakat. Altså intet logo ej heller billede af spillere eller stadion. Men blot fodboldklubbens navn.

Jeg har bla. en plakat hvor der fremgår på plakaten Brøndby IF, men ville dette stride imod noget? Beklager mit måske nok dumme spørgsmål.

Vh Kevin
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

så længde du ikke "snylter" på klubben og det kan se ud som om det er noget officielt materiale, så er det ikke forbudt at skrive navne på klubber uden at lægge sig op af deres logotype og logo - vent gerne på andre opfattelser

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit bedste råd ville være at tage fat i en jurist. Langt billigere end en evt. retssag.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle fodboldklubber er varemærker, så anvender du deres navn til at sælge dine plakater, overtræder du deres rettigheder, og det kan give store problemer. 

Fodboldklubber lever af selv at sælge merchandise og plakater med deres navn og logo på, så jeg tvivler på, at du gratis får lov til at anvende nogen af de store klubbers navn eller logo. 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Alle fodboldklubber er varemærker, så anvender du deres navn til at sælge dine plakater, overtræder du deres rettigheder, og det kan give store problemer. 

Fodboldklubber lever af selv at sælge merchandise og plakater med deres navn og logo på, så jeg tvivler på, at du gratis får lov til at anvende nogen af de store klubbers navn eller logo. 

ikke i tvivl om, at du ved - men er du sikker på, at hvis man lavede en plakat hvor man skrev  Jeg elsker Brøndby fodbold  med sin egen logotype - så kunne klubben kræve en rettighed? Eller om du vil FCK - Jeg elsker FCK og et billede af en fodbold - så kunne FCK sige, man snyltede på deres navn

Hvad hvis man var en BMW klub der skrev navnet på ens udsendelse - BMW klubben for Danmark - og havde en plakat  - med en BMW - formandens egen tilmed og teksten BMW klub Danmark hen over - Ville det kunne snylte nok til et forbud?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Fashion-Seller:

Alle fodboldklubber er varemærker, så anvender du deres navn til at sælge dine plakater, overtræder du deres rettigheder, og det kan give store problemer. 

Fodboldklubber lever af selv at sælge merchandise og plakater med deres navn og logo på, så jeg tvivler på, at du gratis får lov til at anvende nogen af de store klubbers navn eller logo. 

ikke i tvivl om, at du ved - men er du sikker på, at hvis man lavede en plakat hvor man skrev  Jeg elsker Brøndby fodbold  med sin egen logotype - så kunne klubben kræve en rettighed? Eller om du vil FCK - Jeg elsker FCK og et billede af en fodbold - så kunne FCK sige, man snyltede på deres navn

Hvad hvis man var en BMW klub der skrev navnet på ens udsendelse - BMW klubben for Danmark - og havde en plakat  - med en BMW - formandens egen tilmed og teksten BMW klub Danmark hen over - Ville det kunne snylte nok til et forbud?

Jeg skal ikke kunne sige, om man kan skrive Brøndby Fodbold, da jeg ikke er dykket ned i det konkrete navn. Men du kan som firma ikke lave en plakat, hvorpå du skriver BIF eller Brøndby IF, det vil være at lukrerer på deres navn og varemærke

Hvis du skriver FCK i forbindelse med en fodbold, så vil det med overvejende sandsynlighed være at krænke FCKs varemærke, igen jeg har ikke undersøgt det, så svaret er generelt. 

Du kan sammenligne det lidt med et firmanavn, f.eks LEGO eller NovoNordisk. Må man lave en plakat og bruge disse navn? Nej. Det er varemærker, og man skal have tilladelse til at benytte deres navne, såfremt det er kommercielt. 

En BMW klub er jo en hobby og ikke et kommercielt foretagende, hvorved hele forudsætningen ændres. BMW vil sikkert ikke klage over, at nogle fans har en klub, hvor de benytter BMW navnet i en eller anden forbindelse med denne hobby. Men deres holdning er helt sikkert anderledes til et firma, som kun vil tjene penge på at udnytte deres varemærke, uden at de giver noget igen til BMW. 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)