Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af vare importeret fra Kina

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg har startet mit enkeltmandsvirksomhed med mulighed for import og eksport. Jeg har nu fundet en leverandør i Kina med mit ønsket vare som jeg gerne vil importere. Mit spørgsmål er om det er lovligt rent bogføringsmæssigt at lave en bankoverførelse fra min erhvervskonto til min kones kinesisk konto i Kina. Og hun betaler med Alipay fra hendes konto til min leverandør. Min kone er fra Kina og hun har en bank konto i Kina.

Jeg har kigget på paypal og western union transfer osv. De tager alle sammen en masse gebyr osv. Derfor har jeg regnet ud at det er billigste for mig at lave en bankoverførsel til min kones konto i Kina.

Er der nogen eksperter herinde som kan svare på om min fremgangsmåde er lovligt?

På forhånd tak
Kim
Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke bare overføre til den bankkonto det firma du handler med har, er det ikke med samme omkostninger som at overføre til din kones bankkonto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

det må du som jeg ser det gerne - det vil være som hævning i mellemregning først i princippet og så betaling fra mellemregning (din kones konto) til kineseren
Det er fordi du er personlig virksomhed det vil fungere - ikke i et selskab. Kan du ikke ellers bare bruge alipay direkte?' det letter da bogføring og siden dokumentation for betalingen mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Sep 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Bankoverførelse tager normal 1 uge. Leverandøren sender ikke varen før betalingen er bekræftet. Der er allerede penge på min kones konto i Kina og derfor kan hun betale med det samme.

Tilmeldt 7. Sep 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John.
Tak for dit hurtige svar. Jeg har forsøgt at tilføje mit erhvervskonto i Alipay appen. Når jeg så forsøger at betale til leverandøren så får jeg at vide at denne service er suspenderet. Jeg har også forsøgt med Wechat Pay, der kan man slet ikke tilknytte et udenlandsk kredit kort.

Vh Kim
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)