Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed og privat info

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jan 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en meget lille enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg laver illustrationsarbejde internationalt og små apps. Tænker dog altid at det føles lidt usikkert altid at have min personlige adresse og fulde navn "front and center" så at sige, gennem bl.a. hjemmesideregistrering osv. da det er hvor min virksomhed har hjemme...

Jeg kan godt se hvorfor man som hovedregel har gjort disse informationer om virksomheder nemme at finde, men i disse tider med al slags doxxing og andet sjovt kan jeg ikke lade være med at være lidt utilpas ved det.

Er der nogle tips til at gøre tingene lidt mere "privat", når man nu er så lille som virksomhed?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan søge adressebeskyttelse - men de som kan vise legitim interesse i at vide hvor du har firmaadresse-  kan få den oplyst

Jeg synes du overvurderer problemet og ville da i øvrigt ikke selv handle med en virksomhed jeg ikke kunne finde hjemstavnsadresse på - Det ville trække seriøsitet ud af virksomheden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej MimiNana

Som etisk hacker kan jeg godt følge dig: vi lægger i forvejen alt for mange informationer ud på nettet, og jo mere information en hacker har om dig, desto bedre er han/hun rustet for opgaven til at lokke dig i en fælde.

Der er mange mennesker der tænker at jeg nok overdriver: "det sker ikke for mig". Ligesom at langt de fleste fly ikke styrter ned eller bliver kapret, ligesom langt de fleste strandgængere ikke drukner i havet, ligesom langt de fleste bilister ikke involveres i ulykker, ligesom langt de fleste boliger ikke bliver udsat for indbrud - lige så bliver langt de fleste mennesker ikke udsat for målrettet hackerangreb. Skal vi derfor bare lade være med at have sikkerhedssele og airbags i bilen? Skal vi derfor lade være med at forsøge at gøre vores huse svært at bryde ind i? Skal vi derfor lade være med at passe på når vi svømmer i havet? Skal vi derfor lade være med at kontrollere den tekniske stand af vores fly og screene passagerer og have sikkerhedspersonale i lufthavnene? Af samme grund skal vi som menneske lade være med at lægge så mange informationer om os selv på nettet.

Desværre er der love, vi er bundet til. Loven siger (så vidt jeg har forstået det) at min adresse skal stå på mit website. Mit CVR-nummer kan slås på på CVR.dk, og der finder du mit navn og hjemmeadresse (som tilfældigvis er den samme som firmaadresse), På ois.dk kan du slå op hvem der ejer huset hvor jeg bor - det er tilfældigvis min kone og jeg. Tilbage til cvr.dk kan der ses hvor min virksomhed tidligere har haft adresse, og hvis du kigger på de adresser, så finder du ud af at en af beboerne af en tidligere adresse har samme mellemnavn som ... min kone. Det er altså ikke svært at kortlægge hvordan tingene hænger sammen. Og det er kun fordi loven kræver at vi offentliggør vores oplysninger.

Jeg er altså enig med dig at det ikke burde være muligt at finde ud af disse informationer, da hackere meget nemt kan finde informationer. Og for en hacker er reglen: "jo flere informationer er bekræftet, desto bedre er jeg stillet". For sæt nu at en hacker sender mig en mail som angiveligt kommer fra min svigermor ...

Så det eneste du kan gøre er at være kritisk i de henvendelser du får, og håbe at de informationer, der findes om dig ikke bliver brugt andre steder, for at overtage din identitet.

Er jeg en dommedagsprofet? Måske. Det er op til den enkelte at vurdere.

Albert

Tilmeldt 22. Jan 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hmm ja. Der er måske nok ikke så meget andet at gøre end at træde varsomt.

Som sagt kan jeg godt se ideen i at info skal være der, så kunder kan se at der er mindre risiko for at blive svindlet. Men på den anden side...

Det er en svær en. Men takker for svarene indtil videre :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)