Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra Enkeltmands til ApS?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 19
Indlæg ialt: 3
Fra  Ventilationsrens Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Står med en kollega hvor vi/han ejer firmaet som enkeltmands virksomhed

Vi har været igang siden 10 måned 2019 og omsat for cirka 1 milion kroner.

Nu er det tid til at det skal være ApS med os begge to som ejere. 

Vi har en masse værktøj og leaser to biler, samt ejer en bil.

Hvad kan bedst betale sig at gøre i denne situation? Vi er blevet rådgivet om at få lukket det nuværende selskab ned og starte forfra i det nye.

Vi har en kapital på omkring 250.000 kr. Nogle kloge hoveder som ved hvad vi skal gøre? udover selvfølgelig have fat i en revisor

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ventilationrens:
Står med en kollega hvor vi/han ejer firmaet som enkeltmands virksomhed
Nej - hvis ikke det er et I/S så ejer HAN 100% af firmaet - og laver man skattefri omdannelse til ApS - ed hjælp af kapitalen - så er det HAM der står med 100% af den nye anparter - og du skal købe dig ind

Lukke det eksisterende lyder som farlig løsning Hvis skat mener, at der er goodwill kundemasse - og aktiver med værdi som føres over i nyt ApS - så beskattes han personligt af den værdi skat ansætter. 

Det her skal han slet ikke rode med selv ud fra det råd - men gå til en dygtig revisor ex Michael H https://dinero.dk/revisor/harboe-consult-aps-godkendt-revisionsvirksomhed/  eller skatterådgiver f.eks http://skattekonsulenterne.dk/om/  hils gerne fra mig - og få vurderet OM der skal laves skattefri omdannelse, eller om det kan være OK at lukke - betale skat af værdier i enkeltmands og stifte ApS OG hvis det er din ven der så står med hele det ApS - hvordan du så køber dig ind - for her må det ikke ses som kamufleret løn for arbejdet men være til korrekt værdi

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Nov 19
Indlæg ialt: 3
Fra  Ventilationsrens Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jan.

 

Super godt svar! Ja han ejer det 100% det vi enige i, derfor det skal omdannes til ApS. 

Jeg kontakter en af revisorerne i morgen. Endnu engang tak for hurtigt og brugbart svar!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ventilationrens:

Super godt svar! Ja han ejer det 100% det vi enige i, derfor det skal omdannes til ApS. 

Jeg kontakter en af revisorerne i morgen. Endnu engang tak for hurtigt og brugbart svar!

super - Når så i bliver to ejere - og tillykke med det begge - så husk en god ejeraftale - uden den er det som at sejle på en armeret sømine http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)