Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsfri indtægt, købsmoms og salgsmoms

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, jeg vil høre om der nogen der har erfaringer med kun at have indtægter hvor der ikke skal beregnes/betales dansk moms? Kan man få sin købsmoms tilbage når man ikke har nogen salgsmoms?

Eksempel, en virksomhed har kun indtægter fra affiliate-marketing(bannerreklamer osv.) fra firmaer der ligger udenfor EU. Leveringsstedet for elektroniske tjeneste ydelser er der hvor køberen af ydelserne er momsregistreret(så vidt jeg har forstået) og derfor skal der ikke beregnes dansk moms af denne indtægt. Kan denne virksomhed få tilbage betalt købsmoms i en uendelighed?

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 12:33

internet_virksomhed:
Kan denne virksomhed få tilbage betalt købsmoms i en uendelighed?

Det kan godt lade sig gøre, og hvad galt skulle der også være i det? Måske får du nok så tit kontrol af dit momsregnskab, men hvis bare der er orden i sagerne, gør det jo heller ikke noget.

Jeg husker fra mit tidligere arbejde - for år tilbage - hvor vi også var i samme situation, at der var en ordning, hvor man, på basis af ens momsregnskab for de seneste 12 måneders, fik et gennemsnitligt momsbeløb forudbetalt. Jeg kan ikke huske navnet på ordningen, men måske, der er andre der kan, og andre der også ved, om ordningen stadig eksisterer.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:36

Hej!

Reglen om forskudsvis udbetaling af overskydende moms gælder stadig.

Den gælder virksomheder med væsentlig eksport.

Desuden gælder reglerne om delreigstrering også stadig. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)