Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. regler og vilkår ved salg af brugte varer til private

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 5. Sep 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer.

Jeg står i denne situation, at jeg har lige oprettet et CVR nummer, og er egentlig klar til at starte op som selvstændig PMV.

Jeg vil købe brugt camping og fritidsudstyr af private kunder til videresalg. Så jeg ville høre hvilke regler som gælder ifht. salg af brugt udstyr til privatpersoner mht. garanti og returret, og skal der stå noget omkring det på de fakturaer jeg laver til mine kunder?

Jeg håber du/I give mig svar på mit spørgsmål.

Hav en god weekend.

Mbh.
Benjamin Birch.
Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Birch's camping og fritid:
Hej Aminoer.

Jeg står i denne situation, at jeg har lige oprettet et CVR nummer, og er egentlig klar til at starte op som selvstændig PMV.

Jeg vil købe brugt camping og fritidsudstyr af private kunder til videresalg. Så jeg ville høre hvilke regler som gælder ifht. salg af brugt udstyr til privatpersoner mht. garanti og returret, og skal der stå noget omkring det på de fakturaer jeg laver til mine kunder?

Jeg håber du/I give mig svar på mit spørgsmål.

Hav en god weekend.

Mbh.
Benjamin Birch.

Reklamationsret er lovpligtig. 2 år, heraf 6 måneder med formodning om fejl ved levering. 

Garanti er frivillig, og skal i givet fald stille køber bedre end jf. Købeloven. 

Returret er frivillig, undtagen ved fjernsalg. 

(tror jeg)

Tilmeldt 5. Sep 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay, men er der krav om, at se vilkår skal fremgå af fakturaen eller hvor henne skal man oplyse det?

Jeg kommer nemlig ikke i første omgang til at have en hjemmeside, men derimod kun en facebook side.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Birch's camping og fritid:
Okay, men er der krav om, at se vilkår skal fremgå af fakturaen eller hvor henne skal man oplyse det?

Jeg kommer nemlig ikke i første omgang til at have en hjemmeside, men derimod kun en facebook side.

Vilkår skal accepteres af køber hvis de skal være gældende, så du må finde en måde at kommunikere dem på. 

Tilmeldt 5. Sep 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay, men er der krav om, at se vilkår skal fremgå af fakturaen eller hvor henne skal man oplyse det?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Vilkår skal i sagens natur alle fremgå INDEN køb - ellers kan du risikere forbrugerråd tilsidesætter - og får i det hele taget problemer. Tænk blot hvis du selv handler: Vil du kende betingelserne INDEN du afgiver en ordre eller ???
Erhvervsmæssig handel med brugte varer kræver polititilladelse -reg i kosterregister og fast driftssted med visse åbningstider i øvrigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Sep 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok, men er det et krav at vilkårerne skal stå på fakturaen? og det du foreskriver er det der skal til for at handle med brugt udstyr?

men hvordan forholder det sig med både fortrydelsesret, garanti ved salg til privatpersoner? Får det nogen indflydelse for firmaet, at man skal have den her polititilladelse osv?

Jeg ser Frem til at høre nærmere

Vh.

Benjamin Birch
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej alle handelsbetingelser skal ikke stå på faktura men tydeligt fremgå ved handlen og - så kunder altid kan tilgå dem og vide hvad de er gået ind på - og kunden skal godkende dem specifikt

Fortrydelses ret og garanti har du fået gennemgået helt korrekt i andet svar højere oppe- er det online - f.eks via facebook - er det 14 dages fuld returret fra varens modtagelse - garanti er også besvaret korrekt længere oppe - og intet ændres af brugte varer

Ja det har jo den indflydelse at man skal føre kosterbog og have fast driftssted hvor tingene opbevares med en vis åbningstid (ex en dag om ugen) hvor også politi kan kontrollere varen som jeg husker det-  men du fik i FB link til ansøgning hos politiet og DE ved det :)

Du kan næppe få det i PMV og skal derfor være enkeltmands formoder jeg-  og så skal du sætte dig ind i brugtmoms  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Sep 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :
okay, vil det så også sige at alle genbrugsforretninger/loppemarkeder rundt om i hele landet skal have disse bevillinger for at må sælge alle de varer de ligger inde med?

Jeg ved godt, at mange af forretninger får mange af deres varer ude fra, og så sælger de dem videre?

Derudover eksisterer der også virksomheder, som renoverer brugte reservedele til biler, for derefter at sælge dem igen som værende brugt, er det så også de samme regler og vilkår som gør sig gældende her?

Hvad med en brugtvogns forhandler af biler og campingvogne?



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Birch's camping og fritid:
okay, vil det så også sige at alle genbrugsforretninger/loppemarkeder rundt om i hele landet skal have disse bevillinger for at må sælge alle de varer de ligger inde med?

Jeg ved godt, at mange af forretninger får mange af deres varer ude fra, og så sælger de dem videre?

Derudover eksisterer der også virksomheder, som renoverer brugte reservedele til biler, for derefter at sælge dem igen som værende brugt, er det så også de samme regler og vilkår som gør sig gældende her?

Hvad med en brugtvogns forhandler af biler og campingvogne?


jeg kan ikke ane hvad folk gør lovligt eller ikke lovligt.

Loppehaller disponerer ikke over varen, det gør sælger - så de er ikke omfattet mig bekendt

Politiet kan svare bedre - men det gælder for al erhvervsmæssig handel med brugte varer - og det er måske ikke tilfælde hvis det er dele som renoveres op, men jeg ved det ikke - Biler i alle fald - er jo registrerede generelt og kan måske være undtaget - jeg aner det ikke, men generelt erhvervsmæssig handel med alle brugte varer. Du fik link til ansøgning - så gå den vej og brug lidt kræfter selv hvis du vil være selvstændig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)