Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told moms ved dropshipping fra Kina

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 20
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at starte et firma hvor jeg bruger dropshipping, og jeg vil derfor gerne vide, hvad jeg skal gøre i forhold til moms og told. Produkterne bliver købt gennem Aliexpress hos en "supplier" i Kina, hvorefter det sendes direkte hen til kunden. Har læst mig frem til at jeg ikke skal betale moms eller told, men det derimod er kunden som skal betale det, og at jeg skal oplyse dem at de skal betale for det. Jeg vil derfor gerne lige spørge jer om det er rigtigt, da jeg ikke selv har så meget forstand på moms.

Tak for svar :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt - og din kunde bliver sikkert ikke vildt glad for ikke at kende prisen på forhånd - men få en eller anden, for kunden ukendt, told + gebyr + moms lagt på
Pakken skal fortoldes til den pris din kunde betaler dig, så enten skal din faktura med på pakken eller din kunde skal hver gang dokumentere værdien ved at sende din faktura til told - som jo ikke kan bruge værdien fra Kina (som du betaler) Generelt er dropshipping kun succes fra EU uden kunden har det besvær. Alle varer kan fås i DK direkte - og skal kunden rode med alt det andet - kan denne lige så godt købe direkte i Kina. Husk der kan være 40-50% returvarer - som enten går direkte fra told retur til Kina (ved ikke afhentet) eller til dig fra kunden - og dem skal du så håndtere http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. May 20
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg så vælger at bruge en "supplier", som er fra EU, hvordan vil reglerne for moms så være?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fakturerer du med moms og har ikke moms på dine indkøb fra EU (de er så reverse charge = ikke noget at betale) og din kunder kender så din pris på forhånd

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)