Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AKUT! Overførsel til udlandet.... Pengene forsvundet... Eller er de....???

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 5. Feb 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Vores virksomhed skulle overføre et større krone beløb til en polsk konto for håndværkerhjælp. Vi kom ved en fejl til at overføre beløbet i euro istedet for kr.

Vi bliver opmærksomme på at der står - autoudfyldt - et forkert navn som modtager (navnet på en bank i Krakow). Men IBAN/kontonummer samt SWIFT kode er tastet korrekt. 

Banken fortæller os at så længe IBAN + SWIFT er korrekt, så er det ligegyldigt hvad der står af navn i modtagerfelt, så vil den rette modtager få beløbet.

Men modtager fortæller os at de ikke har modtaget beløbet. Modtageren fortæller os her 12 dage efter overførslen er tastet i vores netbank at de stadig ikke har set noget til pengene.

Vi har tidligere overført mindre beløb til modtager uden problemer.

Vi har anmodet banken om en retur anmodning. Men der kan ikke gøres krav på tilbagebetaling. Og EU regler gør at den polske bank ikke må oplyse hvilken konto pengene står på (HVAD???)

Har i noget forslag til hvordan vi kommer videre fra denne kedelige situation?

Vi har svært ved at se at advokater vil kunne hjælpe...?

Den eneste løsning vi kan se er at gøre så mange som muligt opmærksom på at man risikerer at miste penge når man samarbejder med modtager....?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh Asger

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder usandsynligt, med korrekt swift + iban, at pengene havner på forkert konto. Men 12 dage er for lang tid. Måske ligger din betaling i en "slask fil" hos modtager banken eftersom modtagende konto er i Zloty og ikke kan modtage overførsler i EUR.

Jeg ville sende pdf (hvoraf iban, swift og beløb fremgår) fra overførsel til beløbsmodtager. Så må denne kontakte sin bank og efterlyse pengene.

Bed alternativt modtagende bank at bekræfte at pengene er til disposition på angivet swift i deres bank (iban).

Tilmeldt 5. Feb 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sirene

Tak for dit svar.

Modtagende konto er en krone konto oplyser modtager.

Så modtagende bank (Santander) kan godt oplyse om pengene evt er til disposition på angivet swift?

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg forsøgte at sige, er at visse banker afviser indsætninger hvis overført beløb ikke svarer til modtagende konto's valuta.

I dit sted: få din bank og modtagende bank til at bekræfte overførslen (swift, iban, beløb) - send disse dokumenter til modtager, som så har bolden.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

sirene:
send disse dokumenter til modtager, som så har bolden.

Hvad skulle det hjælpe, hvis modtager ikke har modgate pengene på sin konto?

Du skal bede din bank om at efterlyse pengene. Du Det hjælper nok ikke meget at kontakte modtagers bank.  

Mon ikke hele problemet skyldes at du har overført den korrekte valuta, som banken så har svært ved at håndtere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville klart gøre begge dele. Kontakt egen bank er gjort - men de bør nok kunne gøre mere - og så kontakt modtager bank - giver sikkert ikke meget, men prøv det - Kontakt modtager af pengene - som så kontakter sin modtagerbank Santander - nok klart den mulighed der vil give effekt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Feb 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar (jeg fatter ikke at det her kan ske i 2020)

Modtager fortæller at han har været i kontakt med sin egen bank......??? 

Men kunne jeg ikke som Sirene skriver, selv tage kontakt til Santander og få bekræftet om pengene er til rådighed på den konto jeg har bedt om de skulle overføres til?

Hvad kunne jeg mere få min egen bank til at gøre. (Det er en meget lille lokal sparekasse som bruger en anden sparekasse som mellemmand ved udlandsoverførsler)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

asger123456:
Hvad kunne jeg mere få min egen bank til at gøre. (Det er en meget lille lokal sparekasse som bruger en anden sparekasse som mellemmand ved udlandsoverførsler)

Det er jo din bank opgave at få pengene efterlyst via deres samarbejdsbank.  I øvrigt helt utroligt at en dansk bank i 2020 ikke en gang selv kan overføre penge, lyder lidt mærkeligt.  Hvad siger din bank når du beder dem efterlyse pengene ?

Hele problemet opstår vel fordi polen ikke bruger Euro, ergo skal den polske bank have en Euro konto i en såkaldt korresponse bank i et Euro land - så det er nok her at det går galt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

asger123456:

Men kunne jeg ikke som Sirene skriver, selv tage kontakt til Santander og få bekræftet om pengene er til rådighed på den konto jeg har bedt om de skulle overføres til?

Hvad kunne jeg mere få min egen bank til at gøre. (Det er en meget lille lokal sparekasse som bruger en anden sparekasse som mellemmand ved udlandsoverførsler)

jo vist kan du det - men om de vil svare dig som ikke kunde - er ikke sikkert - det er derfor jeg ville bruge alle tre
Gå hårdt på egen bank
Gå til modtageren af pengene som jo kender SIN modtagerbank i Polen og derfor må kunne lægge mere pres på at finde ud af hvad der skete på modtagerens IBAN SWIFT nr
og gå til den udenlandske bank selv - 

Jeg tror ikke pengene forsvinder ud i den blå luft - men de skal jo lokaliseres korrekt og helst snart

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I mange lande skal modtager på overførslen og konto ejeren stemme overens, ellers bliver pengene ikke indsat, og de enten står på en opbevaringskonto, eller de bliver sendt retur.

Så at din bank påstår, at det ikke er et problem, vil jeg stille store spørgsmålstegn ved. Jeg har prøvet overførsler til Italien, hvor der manglede et sølle bogstav pga en stavefejl, hvor pengene gik retur...

Hvis ovenstående er tilfældet, vil modtager aldrig kunne se pengene, heller ikke selvom de er overført. 

Du kan kontakte din bank, de kan igangsætte en sporing af pengene, herunder kan de bede modtager banken om at enten indsætte pengene på kontoen, alternativt at refundere dem. Det er først når pengene indgår på en kundes konto, at banken intet kan gøre uden en tilladelse fra modtager. 

Så du skal bede din bank om, at efterlyse pengene, og herefter gøre en af ovenstående ting.

At de intet kan gøre, er løgn, eller også uvidenhed fra den pågældende medarbejdersside. For de kan både spore pengene og give instrukser og informationer til modtager banken.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)