Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skifte til andet shopsystem

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 19
Indlæg ialt: 72
Fra  SkiveBi.dk Skrevet kl. 02:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Da DanDomain mere eller minder har valgt at give dødsstødet til det de nu kalder Webshop Classic. Er jeg nød til at finde på noget andet, jeg ved ikke om jeg skal springe på DanDomain's nye system, som er HostedShop eller om jeg skal tage springet til Shoporama.dk, er der nogle der kender fordelene og ulemperne ved de forskellige systemer?

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thor

Lad os starte med det vigtigste... 

Thor Enevoldsen:
Da DanDomain mere eller minder har valgt at give dødsstødet til det de nu kalder Webshop Classic.

Det har vi ikke 😉 Som vi har gjort meget ud af at understrege i al kommunikation, der er sendt til vores kunder, så vil vi fortsat drifte, udvikle, vedligeholde og supportere Webshop Classic. 

Som du måske ved, har vi to webshop systemer hos os, og vi skulle vælge, om vi skulle gå den ene eller anden vej på lang sigt. Ikke nu, ikke i næste uge, ikke næste år... Men på lang sigt! Det betyder, at vi sælger vores nye webshopsystem til alle nye kunder, men vi fortsat drifter, vedligeholder, udvikler og supporterer begge systemer for eksisterende kunder. 

Det eneste som er vigtigt for os, er dig og vores andre kunder, og vi har ikke mere travlt end I har.

Det er ret vigtigt, at der ikke er nogen tvivl herom. 

Thor Enevoldsen:
jeg ved ikke om jeg skal springe på DanDomain's nye system, som er HostedShop

Det skal du - når timingen er rigtig for dig 😉 Hvis du er glad for din webshop i dag, lover jeg, at du bliver mindst lige så glad for vores nye webshopsystem. 

Jeg sørger for, at du bliver ringet op i dag, så vi kan gennemgå din webshop, ønsker, behov og krav til fremtiden, og hvordan vi kan hjælpe med det.

Skulle der sidde andre og læse med, som har lignende spørgsmål, så ring til os (eller skriv direkte til mig på ace@dandomain.dk - det er I også altid velkomne til), så tager vi en snak med udgangspunkt jer hver især.

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thor

Jeg kender ikke dine ønsker, planer, drømmer og forventninger. Jeg kender heller ikke din kompetence. Så basically ved jeg ingenting om dig. Så det er ikke sikkert at det, jeg skriver, passer ind i din situation.

Jeg er personlig ikke tilhænger af hostede løsninger. Af samme grund at jeg hellere vil købe et hus end at leje hos en boligforening:
Du må selv vælge hvordan du indretter dit hus, når du lejer, men hvis du en dag beslutter at du vil bygge ud, skifte køkken eller badeværelse, rive garagen ned for at bygge en carport eller skifte radiatorerne ud med gulvvarme, så skal du ansøge om det, og forvente at der er en stor chance for at du får afslag - da boligen skal være nogenlunde ens med de andre boliger i området.

Indtil 2016 lejede jeg et hus. De sidste par år betalte jeg hver måned over kr. 7.000,00 i måneden. Da jeg fraflyttede boligen fik jeg nøjagtigt at vide i hvilken farve tingene skulle males - endda hvilken glans jeg skulle bruge. Jeg købte et hus, lagde kr. 500.000,00 på bordet og fik lov til at låne resten. Det var høje omkostninger. Til gengæld betaler jeg nu hver tredje måned ca. 10.000 til min bank (eller hvem det nu er), to gange om året skal jeg af med cirka kr. 4.000 til kommunen, men så er det vel det (udover strøm, fjernvarme osv., men det havde jeg også da jeg lejede). Ryger der nu en tagsten fra mit tag, så kan jeg ikke ringe til en vicevært, men skal jeg med penge op af lommen til en der kan fikse det for mig. Mere frihed, men også mere risiko.

Hvis du overvejer at skifte din shop, så vil jeg stærkt anbefale dig om at kigge på "self-hosted": du har mange flere muligheder til at tilpasse dig dit system, du har uendelig mange muligheder for koblinger med andre systemer, det er en del billigere, men til gengæld står du selv for vedligeholdelse, sikkerheden, SEO og hosting. Det kan i starten medbringe nogle omkostninger, men det tjener sig selv hjem.


Tilmeldt 30. Jan 19
Indlæg ialt: 72
Fra  SkiveBi.dk Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Tak for dit svar. Jeg har været i kontakt med jer flere gange, omkring det, og hvergang jeg har fået at vide, at der nok kommer til at gå 4-5 år før vi bliver tvunget over på det nye system. Så det vil jo være uundgåeligt at skulle skifte, også tænker jeg det bare er bedre at få det overstået nu. Mit store problem med HostedShop er også prisen, jeg kommer til at skulle betale næsten dobbelt så meget, som min nuværende løsning, og det eneste jeg rabat jeg kan få er nogle måneder reduceret pris. Hvor i mod en Shoporama løsning vil koste mig 1/3 del af prisen cirka.

Så er der det store spørgsmål, hvad for en af systemerne er bedst? Hvis man læser lidt rundt på nettet, er det svært at finde kritik af Shoporama, de fleste mennesker er meget positive over det. Det er en anden historie med HostedShop, der er meget spredte meninger.

Tilmeldt 30. Jan 19
Indlæg ialt: 72
Fra  SkiveBi.dk Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Albert

Tak for dit svar. Jeg har haft webshop i snart 10 år, og startede ud på Magento, for derefter at flytte til en WooCommerce, så kender til self hosted systemerne, men må indrømme, jeg synes de ekstra penge for en hosted løsning er godt givet ud, i forhold til alt det vedligehold der er på en self hosted løsning. Udover lige nu, hvor jeg føler mig tvunget til at skifte (det forholder sig ikke sådan, man føler stadig vi er nød til det).

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kan man sige at du har prøvet lidt af hvert. Og naturligvis er min holdning ikke toneangivende for "den fælles holdning" for ikke at tale om DIN holdning :)
Så: I rest my case :D

Held og lykke med din beslutning. Tror i øvrigt du er i gode hænder hos Anders.

Albert

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Thor Enevoldsen:
Jeg har været i kontakt med jer flere gange, omkring det, og hvergang jeg har fået at vide, at der nok kommer til at gå 4-5 år før vi bliver tvunget over på det nye system.

Før eller siden vil det være en fordel for alle, hvis vi samler kræfterne i ét system. Om det er om 4-5 år, før det, længe efter det - aner vi ikke. Som jeg sagde før: 

Det eneste som er vigtigt for os, er dig og vores andre kunder, og vi har ikke mere travlt end I har.

Thor Enevoldsen:
Mit store problem med HostedShop er også prisen, jeg kommer til at skulle betale næsten dobbelt så meget, som min nuværende løsning, og det eneste jeg rabat jeg kan få er nogle måneder reduceret pris.

Jeg kan desværre ikke finde dig i vores system udfra de ting, som står her på Amino, så send mig lige en mail på ace@dandomain.dk, så finder vi en løsning som fungerer for alle parter.

Hvilket system er bedst... Tjah, det er svært at sige og ofte en "smag og behag"-ting. Alt det, som gjorde, at du i sin tid valgte DanDomain, fortsætter også med vores nye webshop-system...

 * Omfattende seo- & mobiloptimeret webshopsystem (Danmarks største) med utrolig mange indstillings- og tilpasningsmuligheder
 * Dansk telefonsupport 12 timer om dagen, via e-mail endnu længere
 * Kæmpe parter-netværk med samarbejdspartnere, der kan hjælpe med alt ml himmel og jord

Jeg håber, at du rækker ud direkte til mig - så er jeg sikker på, at vi nok skal finde en løsning 👍

p.s. husk, at ønsker du at flytte din webshop over på vores nye system nu, så kan vi hjælpe med flytningen af data, uden beregning 😉

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)