Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping og returvarer – hjælp en uvidende journalist!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej kloge mennesker!


Jeg er journalist på Zetland og i gang med at undersøge en mulig historie. Og måske kan I hjælpe?

Jeg prøver at finde ud af, hvad der sker, når tøj og sko, der er købt via dropshipping, bliver sendt retur. Mine oplysninger peger på, at det i mange tilfælde ikke kan betale sig for sælgeren at tage varerne retur, og at de derfor i nogle tilfælde ender med at blive enten doneret til velgørenhed eller simpelthen blive smidt ud.

Men jeg kunne rigtig godt bruge flere oplysninger og eksempler. Hvis du ved noget, må du meget gerne skrive til mig på theis(at)zetland.dk eller ringe på 28921032. Jeg behandler alle oplysninger fuldt fortroligt og skriver eller bringer ikke noget, uden vi har lavet en klar aftale først. Der er mulighed for at fortælle anonymt eller kun til min baggrund. Jeg vil bare gerne blive klogere.


Tusind tak for jeres hjælp!


Mvh Theis
Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Theis

Jeg tror det er meget forskellige afhængig af branche og produkt.

Vi benytter selv dropshipping på enkelte varegrupper (møbler mm), og vælger kunden at sende dem retur  - ja, så er det selvfølgelig til os og vores lager.

Om dem, der sælger tøj mm. ligefrem smider det ud skal jeg ikke kunne sige. Så skal indkøbsprisen vel næsten være lavere end pakkelabelen. :)

Mvh.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

theisemolin:
Hej kloge mennesker!

Jeg prøver at finde ud af, hvad der sker, når tøj og sko, der er købt via dropshipping, bliver sendt retur. Mine oplysninger peger på, at det i mange tilfælde ikke kan betale sig for sælgeren at tage varerne retur, og at de derfor i nogle tilfælde ender med at blive enten doneret til velgørenhed eller simpelthen blive smidt ud.

Er det ikke historien fra Zalando, som du har hørt dig, hvor de billige tøjmærker, har så lav en kostpris, at det ikke kan betale sig for dem, at håndtere returneringen. Herunder at tøjet kan være beskadiget med makeup og andet.

Dropshipping er en salgsform, hvor sælger ikke har varerne på lager, men få dem sendt direkte fra brandet eller en leverandør

Jeg er ret sikker på, at hvis du sender en parfume eller en dyr taske retur, og den er købt via en dropshippingløsning, så ender produktet på lageret, og bliver derefter solgt igen. 

https://www.bbcearth.com/blog/%3Farticle%3Dyour-brand-new-returns-end-up-in-landfill/

https://www.voguebusiness.com/consumers/returns-rising-costs-retail-environmental

https://www.dw.com/en/destroy-packages-online-shopping/a-52281567

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)