Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fusionere søsterselskaber for at konsolidere fremført underskud?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det tilladt/muligt at fusionere 2 søsterselskaber for at konsolidere fremført underskud?
Jeg har Et holdingselskab (APS) med 2 driftselskaber (APS'er), begge driftselskaber har et fremført underskud, dog er det ene selskab inaktivt og jeg havde oprindeligt tænkt at lukke dette selskab ned  via § 216 erklæring men kom så til at tænke på at det fremførte underskud vil gå tabt og det ønsker jeg ikke hvis det muligt at konsolidere underskuddet over i det aktive selskab?

www.google.com

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det første spørgsmål er nok om selskaberne har været registreret med sambeskatning og hvad der i givet fald er registreret på administrationsselskabets underskudssaldo.

Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Bering Jensen / Portfolio.Help:

Det første spørgsmål er nok om selskaberne har været registreret med sambeskatning og hvad der i givet fald er registreret på administrationsselskabets underskudssaldo.

Ja de har været registreret med sambeskatning. Selskabet der ønskes bevaret er fra 2005 hvorimod det selskab der skal ophøre er stiftet i 2013.
Når jeg kigger på underskudsaldoen udgør det nyere selskab ca 10% af det samlede fremførte underskud, men dette er stadig en god del og ville ikke være ubetydeligt hvis der skabes større omsætning i det primære driftselskab.

www.google.com

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

I din situation ville jeg nok opsummere historik, den nuværende situation og dine forventninger til fremtidig indtjening så præcist som muligt og så få et bud fra en eller flere revisorer.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg umiddelbart husker reglerne vil begge selskaber mister de fremførbare underskud ved en skattefri fusion, hvorimod ved en skattepligtig fusion beholder det fortsættende selskab sine egne eventuelle underskud.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)