Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min ophavsret er blevet krænket!!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 62
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad gør jeg?

Jeg er designer og lever bla af at sælge strikkeopskrifter. Disse opskrifter kan købes i landets garnbutikker, trykt på lækkert papir, og påklistret nakke-label.   Opskrifterne kan også købes via min hjemmeside, hvor en kunde køber en PDF-fil, og selv printe den ud.  PÅ disse filer står der højt og tydeligt:

"Opskriften er kun til privat brug. Opskriften må ikke kopieres, videresælges eller omfordeles".

Jeg er via en lydoptagelse blevet gjort opmærksom på, at én af mine forhandlere videresælger mine opskrifter, altså en opskrift hun har købt som PDF fil, og som hun printer ud. Og det er jo ikke meningen. Mine forhandler køber opskrifterne hos mig, fx 20 stk, og så sælges disse videre, ikke PDF-filerne. 

Jeg er en lille smule rystet over min nye viden, og aner ikke hvad jeg skal gøre... Er der nogen der kan hjælpe mig videre her?

Hilsen Louise 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sagen er ikke lige til, så det ville nok være smart, at starte med at tage fat i din forhandler og forelægge denne din viden. Og den vej forsøge at løse problemet.

Alternativet er, at der skal laves en sag, men her vil kravet der kan rejses, selvfølgelig afhængig af opskrifternes pris, næppe stå mål med den kompensation, som du kan opnå. Især fordi du ikke kan dokumentere omfanget af disse krænkelser, men kun har noget fra en lydfil. 

Du skal være velkommen til at sende mig materialet på via Not Allowed, så tager jeg gerne et kig på det :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)