Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms / VAT / Reverse Charge ved salg af EU ydelser

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, god morgen!

Jeg ville høre om nogen kunne være behjælpelige omkring et spørgsmål vi har til VAT / moms ved salg af ydelser til UK. 

Vi sælger grafisk design ydelser til kunder rundt om i Europa og verden hvor køber er ansvarlig for moms. Dog har vi lige haft en kunde i UK som ved salgstidspunktet sagde de ville blive momsregistreret i UK og ville eftersende deres VAT number indenfor kort tid - og vi har blevet enig om at de er ansvarlig for VAT i deres land. Vi har nu fået oplyst at de ikke er VAT registreret. Vi sendte en faktura på salgstidspunktet registreret som EU-ydelse uden moms med informationen “The sale is subject to reverse charge. The recipient is liable for VAT” som de også har betalt. 

Jeg er ikke helt sikker på hvad der er det rigtige er at gøre i denne situation. Er det nogen som har stået i den samme?

Kh,

Ida

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ida:

Hej, god morgen!

Jeg ville høre om nogen kunne være behjælpelige omkring et spørgsmål vi har til VAT / moms ved salg af ydelser til UK. 

Vi sælger grafisk design ydelser til kunder rundt om i Europa og verden hvor køber er ansvarlig for moms. Dog har vi lige haft en kunde i UK som ved salgstidspunktet sagde de ville blive momsregistreret i UK og ville eftersende deres VAT number indenfor kort tid - og vi har blevet enig om at de er ansvarlig for VAT i deres land. Vi har nu fået oplyst at de ikke er VAT registreret. Vi sendte en faktura på salgstidspunktet registreret som EU-ydelse uden moms med informationen “The sale is subject to reverse charge. The recipient is liable for VAT” som de også har betalt. 

Jeg er ikke helt sikker på hvad der er det rigtige er at gøre i denne situation. Er det nogen som har stået i den samme?

Kh,

Ida

På jysk; "de har snydt dig!". Du er ikke den første der har prøvet dette.

 

Det første du skal gøre er at rykke dem, giv dem en frist til at få deres momsregistrering på plads.

 

Hvis ikke det kan lade sig gøre, så står du med ansvaret for afregning af moms. Dvs. uden en køber med godkendt momsregistrering, kan du ikke anvende omvendt betalingspligt og skal i princippet afregne 25% i salgsmoms. Spørgsmålet er om du kan få kunden til at betale den??

 

Lektion til en anden gang; sælg aldrig med omvendt betalingspligt uden at have verificeret kundens momsnummer.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Husk du i samme omgang faktisk skal føre bevisførelse for denne validering via "Consultation Number" som du får på VIES' side - i form af de fleste lande laver en validering af samtlige momsnumre ved (eller efter) du har indberettet disse, så vil du relativt ofte få et brev fra, i dit tilfælde SKAT om at X momsnummer ikke er gyldigt, og du vil derved skulle kunne fremvise bevis for at du faktisk har valideret momsnummeret.

Såfremt du ikke kan bevise dette, vil SKAT tage udgangspunkt i at brug af "reverse charge" er ugyldig.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 1. Oct 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar! Jeg vil få styr på det hurtigst mulig og sørge for at have det i orden før jeg sender faktura næste gang - godt tips! 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:

Husk du i samme omgang faktisk skal føre bevisførelse for denne validering via "Consultation Number" som du får på VIES' side - i form af de fleste lande laver en validering af samtlige momsnumre ved (eller efter) du har indberettet disse, så vil du relativt ofte få et brev fra, i dit tilfælde SKAT om at X momsnummer ikke er gyldigt, og du vil derved skulle kunne fremvise bevis for at du faktisk har valideret momsnummeret.

Såfremt du ikke kan bevise dette, vil SKAT tage udgangspunkt i at brug af "reverse charge" er ugyldig.


Derfor er printscreens af valideringen fra VIES altid en god ide, så er man på den sikre side :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 1. Oct 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, 

Igen, mange tak for jeres svar. Hvad er det rigtige at gøre i forhold til bogføring, skal man lave en kreditnota til den faktura man sendte også lave en ny rigtig faktura?

Igen, mange mange tak!

Ida

Tilmeldt 20. Mar 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nvm

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ida:

Hej alle, 

Igen, mange tak for jeres svar. Hvad er det rigtige at gøre i forhold til bogføring, skal man lave en kreditnota til den faktura man sendte også lave en ny rigtig faktura?

Igen, mange mange tak!

Ida

det er helt ok med fuld kreditnota og ny faktura med reverse charge moms - hvis det er lettest for dig  - eller kreditere kun moms og refundere momsen til kunden- begge dele er helt ok - så gør hvad der lettest for dine kvalifikationer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Oct 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk, mange tak for svar John! Det vil jeg gå igang med idag :) 

Hav en rigtig god mandag! 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)